Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 988 ggr
Anonymos
6/22/20, 6:53 PM

P-medel

Måste bara få skriva av mig om pressen många kvinnor har över preventivmedel! Blir fruktansvärt förbannad över att det finns ett stort antagande att bara för man är kvinna har man ppiller, spiral, pstav eller liknande. Folk tappar hakan om jag säger att vi använder kondom & att det funkar hur bra som helst! Jag säger inte att p medel är världens sämsta grej, det jag menar är att folk får en chock om man inte kör något av det. Suck! Någon som kan relatera?

/Anonymos

Annons:
[Devya]
6/22/20, 10:44 PM
#1

Jag kan definitivt relatera. All hälsovårdspersonal ville att jag skulle sluta med kondom och börja med p-piller. De var alltid lika förvånade att jag inte ville. Jag och mitt ex använde kondom i 10 år utan en enda olycka. Min man och jag använde kondom i början men sen började jag faktiskt med p-piller. Nu efter att vi får vårt andra barn ska min man fixa sig så att jag inte behöver gå på nå p-medel. Min gynekolog rekommenderade det istället för att jag skulle sterilisera mig, vilket skulle varit ett större ingrepp. Min man är helt med på idén som tur är. :)

sp0ngeb0b
7/2/20, 12:45 PM
#2

Har faktiskt inte känt press direkt, kanske för att jag kört med hormonella p-medel sedan jag var typ 17 år, men känns ändå ofta som att det är så "självklart" för män att kvinnor ska ha det. Frågade min kille också om han kunde tänka sig att börja med p-piller om det togs fram för män. Han sa absolut nej pga bieffekter eller vad det nu var. Och jag bara ??????????? Sedan läxade jag upp honom lite om feminism. Har för mig att han ändrade sig då. Jag kan ju tycka att om man som par tar ett gemensamt beslut att man gärna vill slippa kondom så ska man givetvis skaffa andra p-medel, men det ska inte vara endast kvinnans ansvar - om det nu hade funnits manliga alternativ.

Upp till toppen
Annons: