Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 807 ggr
gickan87
6/14/20, 1:32 PM

Raka benen?

Har aldrig rakat benen eller nån annan kroppsdel i mitt 32-åriga liv men nu har jag bestämt mig för att jag vill gå i kortare byxor, så har förstått att man då av princip rakar benen? Behöver era bästa tips så resultatet blir bra och jag behåller alla kroppsdelar hela ^^

MVH Erika :)

Annons:
Herveaux
6/14/20, 1:39 PM
#1

Rakar benen (eller andra kroppsdelar) gör man främst för sin egen skull. 🙂
Bara för att många andra gör något är det inget du också måste haka på om du inte vill testa förstås.

Hur man bäst går tillväga kan nog andra svara bättre på.
Enda tipset jag kan ge är att inte snåla när du väljer hyvel, vassa blad är A och O.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
6/14/20, 1:45 PM
#2

Varför börja nu plötsligt? Du har väl gått j kortbyxor tidigare?

Sindri
6/14/20, 2:14 PM
#3

Det finns inga principer om att raka ben, jag har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Det blir så himla ful, stickig utväxt  eftersom allt kommer på en gång, så sen "måste" du göra det jämt. 

Jo, jag rakar mig under armarna, men det är för att det blir för varmt och svettigt på sommaren, människan utvecklades ju utan kläder.

Caeli
6/14/20, 3:09 PM
#4

Rakade alltid benen förut. Stod inte ut med minsta lilla hårstrå… Nu låter jag det vara - bryr mig inte ett dugg! Så mitt bästa tips är: börja inte raka! Och absolut inte för någon annans skull eller för att man "måste".

[Devya]
6/14/20, 7:46 PM
#5

Förstår inte varför du helt plötsligt vill börja nu på med att raka benen. Du behöver inte raka benen bara för att du vill gå i kortbyxor.

[Shettisar]
6/15/20, 1:33 PM
#6

Använder Veet hårborttagnings kräm på benen.Enkelt och smidigt.

Annons:
sp0ngeb0b
6/15/20, 5:20 PM
#7

Tycker absolut inte man behöver raka benen trots kortbyxor. Men om du ändå vill - köp en bra rakhyvel och gärna en rakgel eller lödder. Det funkar även med balsam eller bara vatten om man inte är känslig. Jag använder rakhyvel från Estrid som jag tycker är bra. Sedan smetar du på gelen/löddret på benen och bara rakar. Ta det försiktigt, speciellt om du har något litet sår eller nere runt anklar, fotknölar och vid hälen. Smörj in med body lotion efteråt. Klart och len som en babyrumpa!

vendelay
6/15/20, 10:49 PM
#8

Jag, och MÅNGA andra, rakar aldrig benen. Och vi går i kortbyxor ändå. om du vill raka benen, gör det, men om du ska göra det bara för att gå ut i shorts så tycker jag att du ska fundera på varför det är så viktigt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: