Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 1972 ggr
Assabrassa
2020-06-03 17:17

Hjälp!! Kissade på mig när jag sov....

Vaknade av att jag ”drömde” att jag var och kissade. Men vaknade till ordentligt och insåg att jag hade läkt. Är förtvivlad! Varför hände detta? Första gången någonsin. Vet inte vart jag ska vända mig med detta. Har varit i klimakteriet i 3 år nu. Är så rädd att det ska hända igen! 😢

Annons:
Herveaux
2020-06-03 17:23
#1

Minns att samma sak hände mig två gånger när jag var barn. I vuxen ålder har jag sluppit det. *peppar, peppar*

Googla lite så ser du att det är fler (vuxna) än man kanske tror som råkat ut för samma sak. Min amatör-teori är att kroppen är mer vaken än huvudet och när man då drömmer om att man går på toaletten så tror kroppen att det är grönt ljus eftersom huvudet ger klartecken så att säga.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2020-06-03 17:58
#2

Jag tror också som #1 att huvudet har lurat korppen.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
2020-06-03 18:12
#3

Det behöver inte betyda att det händer igen. Det kan hända alla. Men gör knipövningar, det skadar aldrig :)

Lona
2020-06-03 19:41
#4

Äter du eller har du nyligen slutat med någon medicin? Ganska många läkemedel kan påverka "kisseriet", även när man sover.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Assabrassa
2020-06-03 21:53
#5

Jag ramlade och slog i huvudet för 1 vecka sedan. Om det har något med det att göra? Äter inte några mediciner. Knipövningar kör jag med lite till och från. Kanske får ta det lite oftare. Har nu inte druckit sedan klockan 20:00. Hoppas att det hjälper i natt! 🙏🏼

annia1
2020-06-03 23:31
#6

Assabrassa du skriver att du läkt. Frågan är var det bara några droppar eller var det mer. 

Om det var mer så kan det bara vara så att kroppen blev lurad i sömnen.

Men du skriver att du är i klimakteriet. Det är rätt vanligt att man blir att läcka då. Att man blir inkontinent. Och det beror på att urinröret förlorar elasticitet så det klarar inte riktigt av att hålla tätt. Att det kan komma nå droppar då och då. Och det kan då hända vilken tid som helst på dygnet.

Om det är så att det händer fler gånger så prata med barnmorska eller gynekolog. Jag vet att det finns vagitorer (med östrogen)  som man kan använda när man fått torrare slemhinnor (inne i slidan). Vet dock inte om dessa vagitorer även kan påverka urinröret så att det återfår mer av sin elasticitet.

Som sagt detta är vanligt i klimakteriet så det är nåt som både barnmorska och gynekolog råkar på rätt ofta så hör av dig till dom om det händer igen.

.

Annons:
sp0ngeb0b
2020-06-04 10:24
#7

Detta har hänt mig flera gånger, och jag är långt ifrån klimakteriet (inte ens fyllda 25 år). Oftast kommer det bara någon droppe men jag känner att mer är på väg så jag får rusa till toan. Men har också hänt att jag har fått byta trosor och lakan… För min del tror jag det är att jag dricker för mycket på kvällen. Jag har för vana att hälla i mig mycket vätska speciellt om jag sitter uttråkad, och sedan har jag en liten blåsa så jag blir snabbt kissnödig. Jag måste nästan anstränga mig för att hålla nere vätskeintaget på kvällen och då menar jag redan från ca 18-tiden eftersom det kan ta några timmar innan man blir kissnödig. Alltid kissa precis innan sängdags. Om jag håller mig till att dricka ett par små glas vatten till middagen och en kopp te på kvällen (dricker kvällste för att sova bättre), då brukar det inte vara några problem.

Assabrassa
2020-06-04 22:00
#8

I natt hände det inte något. Jag drack inget senarecän kl 19 och då ett glas vatten. Hoppas att det var det som hjälpte till att få kunna sova. Jag sov trots allt lite oroligt pga att det skulle hända igen. Det lustiga var att det skvätte så det ev var två msk vätska och att jag kunde sluta för att gå upp och på toa och kissa resten. Lite underligt. Tack för alla svar🤗🌺

Maria
2020-06-07 16:54
#9

Jag är 58 år och har kissat på mig två gånger på natten under mitt liv vad jag kan minnas.

Första gången var när sonen var liten och låg emellan oss och jag drömde att jag var kissnödig och sprang i en skog mot ett utedass som stod långt bort. Jag hade kissat på mig totalt när jag vaknade.😃

Andra gången var efter klimakteriet och också sammankopplat med en dröm där jag var kissnödig.

Jag har inte blivit orolig för det utan kopplat det till att jag sovit djupt av någon anledning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Assabrassa
2020-06-11 06:37
#10

#9 Det med att jag drömmer att jag ska gå och kissa händer oxå mig. Sover oxå djupt och hårt. Kan ju beror på det. I morse hände det igen. Bara en liten skvätt och så vaknade jag till! Hoppas att det bara stannar som en skvätt.

sp0ngeb0b
2020-06-12 15:49
#11

Jag drömmer alltid att jag går på toa när detta händer (alltså, antingen att jag vaknar superkissig och måste rusa iväg, har kissat någon droppe eller kissat på mig - oftast är det förstnämnda som händer). Det brukar vara att jag sätter mig på toan men av någon anledning känner jag mig inte bekväm med att gå på den toan. T.ex. att det är ett stort rum med många toaletter och många människor, eller att det är bås med väldigt låga väggar så att alla kan se in. Väldigt obehagligt 😂

Men skönt att det inte har hänt igen (?). Det var säkert en engångsgrej om du är noga med kvällsdrickandet som du säger. Hoppas du kan sova gott framöver 🙂

S.L
2020-06-18 09:01
#12

Tror inte det är något du behöver känna oro över detta ska hända igen. Men för att du ska känna dig trygg så kan man skippa dricka 2 timmar innan man ska gå och lägga sig. Samt att man går och kissar innan nan går och lägger sig. Skulle man ligga och titta på tvn och vara vaken längre tid i sängen så kan man gå upp och kissa igen för att känna sig mer trygg.

Upp till toppen
Annons: