Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 570 ggr
Mickan93
5/10/20, 11:56 AM

Ägglossning

Är det någon mer än jag som ibland känner av sin ägglossning och ibland inte? Förra månaden när jag fick ägglossning trodde jag , jag skulle spy, medan denna gång har jag inte känt av den alls. Jag ska ha mens i slutet på nästa vecka, början på nästnästa

Annons:
Maleficum
5/10/20, 12:06 PM
#1

Jag brukar känna av ägglossning speciellt när den sker på höger sida (har för många år sedan haft cysta där).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mickan93
5/10/20, 12:54 PM
#2

Kanske samma för mig , vissa månader känner jag ingenting och vissa månader känner jag mig som en klubbad säl

Honestyisdead
5/10/20, 1:19 PM
#3

Har aldrig känt av det.

Lia
5/10/20, 1:23 PM
#4

Jag känner av det varje gång på höger sida, varannan gång på vänster. Ja ungefär då. Kan inte ens gå på toa då så det är ju lagom kul.

Mickan93
5/11/20, 2:30 PM
#5

 jag vill inte bli gravid. vi hade sex, han hade glömt kondomer så att han var aldrig inne i mig och han kom inte. ska jag vara orolig?

Honestyisdead
5/11/20, 2:40 PM
#6

#5 Om han aldrig var inne i dig kan du inte bli gravid. Vet man inte sådan basal fakta bör man inte ha sex.

Annons:
Mickan93
5/12/20, 4:13 PM
#7

du…. hera. jag vet DET, men man kan överanalysera. du behöver faktiskt inte ha en tyken ton för det. Eller hur? :)

Honestyisdead
5/12/20, 9:01 PM
#8

#7 "jag vill inte bli gravid. vi hade sex, han hade glömt kondomer så att han var aldrig inne i mig och han kom inte. ska jag vara orolig?" Om du vet det hade du ju inte ställt frågan och sedan skyllt på att du överanalyserar. Vet man hur man blir gravid VET man och analyserar inte. Jag står fast vid att sex har man inte fören man känner till biologi, sex och samlevnad. Det är inte att vara tyken på något vis.

[Henry Norrström]
8/2/20, 8:17 PM
#9

#8 Hera , ta det lite lugnt, hon bara undrar o är ung. Sex har man när man känner för det även utan kunskap. Jag har varit ung.

Honestyisdead
8/2/20, 8:28 PM
#10

#9 Och det är när man har sex utan kunskap som man blir gravid och får könssjukdomar. Så det är förkastligt att råda till det.

[Henry Norrström]
8/4/20, 4:19 PM
#11

#10 Har aldrig varit med om det vid unga år när man kände känslor för det. Hur gammal o var bor hon är en gällande fråga. Storstäder o äldre pojkar kan ge sjukdomar om man är på fel ställe. Men det verkar i det här fallet att de båda är unga o lite nyfikna så jag tror att den här gången gick det bra. Att man frågar här ska man inte se negativt som du gör. Dessutom råder jag inte till inget. Men hon ska vara försiktig o tänka på vad som kan hända.

Gissar att hon skriver här för att få råd eftersom hon är så ung o vill ha lite info, o då ska hon inte få pekfingrar. 

Vi är här för att ge råd på bästa sätt, oavsett ålder o kön.

Henry

Honestyisdead
8/4/20, 4:29 PM
#12

#11 det är löjligt att sitta och tro att ålder eller stad kan säga var du kan bli smittad av könssjukdomar. Du kan ha sex för första gången med en 13 åring mitt ute på landet och få könssjukdomar. Precis som du kan vara 40 mitt i centrala Stockholm och smitta. Att vara ung och nyiken hindrar på intet vis en från att skaffa kunskap innan man riskerar saker som kan flröndra ens liv för all tid. Sex är inte något man kan ta lätt på och säga att "dom ha du ju bara kul".

[Henry Norrström]
8/4/20, 4:58 PM
#13

#12 På den här sidan förvränger man ord lite hur som helst "dom har ju bara kul" håll dig till sanningen o hitta inte på ord på vad du tolkar. Håll dig till sanningen. Det är inte för att ha kul, har du varit ung ? Hur skall man utveckla sig i din värld ? 

Hur upptäckte du din sexualitet, hade du en bok framför dig. Jag har fått mycket kommentarer från er tjejer mest kvinnor som vet hur män fungerar!  här o jag tycker att även män skall kunna ge kommentarer om deras upplevelser om livet. De får inte detta från de närmaste utan går ut anonymt o vill ha råd o tankar om deras liv, men jag blir hackad av insändarna, det gör mig mer taggad att svara.

Jag har läst att många verkar vara feminister här, men skall man leva med en kille/man så måste de veta deras åsikter oxå, eller…..

Jo… Har du fått det på landet ???

Henry

Annons:
[Henry Norrström]
8/4/20, 5:11 PM
#14

Hera, det skulle vara roligt att sticka iväg o fiska med din familj o pälsdjur o äta en god måltid, grillad naturligtvis. Diskutera vidare om våra tankar om livet.

Bor oxå i Skåne, men kommer från Sthlm.

Henry

Honestyisdead
8/4/20, 5:25 PM
#15

#13 Jag utforskade min sexualitet med kondom eftersom jag var på biologi och sex och samlevnadslektionerna. Ingenstans har jag här skrivit om hur män fungerar. Både kvinnor och män smittar och smittas, på landet och i städer oavsett ålder. Du skriver på en sida som heter "kvinnor". Och här i tråden har ingen frågat om en mans råd vad jag kan se. Så ts det lugnt vet jag. En träff är inte aktuellt med tanke på vilka sidor du som äldre man suttit och skrivit sexråd på.

Upp till toppen
Annons: