Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 903 ggr
Anonymos
5/6/20, 8:26 PM

Torrt underliv

Jag har ett riktigt drygt problem, jag är snustorr i underlivet. Man kan väl mer förklara det som från en vindruva till ett torrt hårt russin! Alla trosor skaver och kliar. Vid sex och onani är jag lika torr, går knappt att sära på läpparna. Hm! Jag är riktigt less på det här. Tvättar mig med olja varje gång jag duschar. Även provat Multi-gyn som är receptfritt på apoteket. Hm! Vet inte längre vad jag ska göra. Det är riktigt jobbigt :/

/Anonymos

Annons:
Maleficum
5/6/20, 9:05 PM
#1

Det känns som du borde prata med en gynekolog.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Åsa S
5/6/20, 9:29 PM
#2

Finns olika vagitorier mot torrt underliv både med och utan recept + med och utan östrogen, men det bästa är att gå till gynekolog först  och utreda om det är nått som orsakar detta typ Svamp eller preventivmedel innan man väljer metod för att fixa det. På många håll behöver man ingen remiss till gyn och på många håll kostar besök hos privat gynekolog inget mer än inom allmänna vården

Tant Grön
5/6/20, 11:09 PM
#3

Brukar aldrig ha problem med underlivet, men för några veckor sedan fick jag samma symptom som du. Provade bikarbonat med vatten det hjälpte ingenting. Innan jag sökte för det så kom jag på att testa kokosolja som jag hade hemma. Kände direkt att det blev mycket bättre. Efter några dagar var det så gott som bra och efter fem dagar helt bra.
Oljan jag använde var Biofoods ekologiska, om det nu spelar någon roll.
Använde det inte invärtes.

sp0ngeb0b
5/7/20, 10:30 AM
#4

Vet inte vad det är för olja du använder, men kan rekommendera ACO intimate care, det är som en duscholja för underlivet. Jag blir väldigt mjuk varje gång jag använder den. Har dock inga sådana problem som du beskriver men tänkte att det kan vara värt att nämna ändå.

Annielle
5/9/20, 12:07 PM
#5

Jag blev jättetorr av att använda olja både som tvätt och insmörjning, hemskt!! (har testar minst tio olika oljor, kokos var det värsta för mig) Vatten räcker helt och hållet, behövs inget annat till tvätt av underlivet, testa sedan att smörj med multigyn liqigel, kanske behövs det två gånger om dagen. det gör jag ibland. Men kvarstår problemet så gå till gynekolog.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonymos
5/11/20, 10:01 AM
#6

Tack för alla tips!

Som jag skrev från början har jag tidigare kört på Multi-gyn och det har väl givit mig halvsisådärt resultat. Ingen vidare effekt! Men jag har också kört på tampong tidigare, så ska prova med binda igen (hade aldrig besvären förut när jag körde med binda!). Hoppas att det blir bättre. Upplever mig oftast snustorr efter mens.

/Anonymos

Annons:
Maleficum
5/11/20, 12:48 PM
#7

#6 För mig har tampong aldrig funkat (blir torr som ett fnöske och kan inte ens få in även den minsta sorten vid mens), kör på menskopp sen många år tillbaka och älskar det! Så kan helt klart rekommendera menskopp om du känner att det är jobbigt med binda.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Anonymos
5/11/20, 1:06 PM
#8

#7: Försökte med menskopp för många år sedan men fick panik av vakuumet, så det tänker jag inte köra med igen. Tycker också det var så ohygieniskt att gå och ha det "samlat" i mig längre än t.ex en tampong. Men det är vad jag tycker.

/Anonymos

Annielle
5/11/20, 2:50 PM
#9

#6 Ja jag såg att du hade använt multigyn tidigare, men om du skippar oljan som kan torka ut kanske det fungeratr finfint tänkte jag eftersom olja torkar ut och förstör mitt underliv kolossalt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonymos
5/11/20, 3:07 PM
#10

#9: Ska prova det! Tack för tipset.

/Anonymos

Annielle
5/11/20, 3:12 PM
#11

#10 Lycka till! 🌺 

P.s Om du använder dig av någon typ av hormonellt p-medel så kan orsaken till din torrhet bero på det, rätt vanligt tyvärr D.s

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonymos
5/11/20, 3:13 PM
#12

#11: Har inget preventivmedel :)

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: