Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 573 ggr
Rosen82
4/9/20, 2:37 PM

Öm i buken

Varit detta i 4 dagar och idag är det som mest fast ingen mens utan bara flytningar. Kan detta vara min mens denna gången eller brukar det komma riktig?

Annons:
Scorpio97
4/9/20, 4:24 PM
#1

Med hormonella preventivmedel så kan kroppen vara annorlunda än annars. Man kan få symptom man inte har vanligtvis eller tvärtom. Vissa får ingen mens alls på minipiller, vissa blöder konstant på minipiller, vissa får mens varje månad, vissa får mens vissa månader men inte andra. Det kan dessutom vara annorlunda första månaderna än hur det blir sen. Så det finns inget "brukar vara" för varje kropp är unik och reagerar på just sitt sätt.

Så du får vänta och se vad som händer helt enkelt :) Får du väldigt ont, känner dig orolig eller liknande tycker jag du ska prata med personen som skrev ut minipillren till dig.


//Jessie

Rosen82
4/9/20, 8:47 PM
#2

Nej men har varit så pass öm så det känns precis som när jag ska ha mens. Men skulle denna ömheten i buken med rejäla flytningar kunna vara en slags mens?

Scorpio97
4/9/20, 9:37 PM
#3

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "en slags mens"… Mens är väl mens, och flytningar är flytningar? Om du inte blöder är det inte mens. Sen kan ju minipiller ändra mängden mens, så det är väl inte omöjligt att du blöder så lite att du uppfattar det som vanliga flytningar fast det är pyttelite blod i. Men blod brukar ju synas även i väldigt liten mängd

Att man får ont/är öm kan bero på många saker. Tex ägglossning (brukar dock inte vara i flera dagar vad jag vet, och dom flesta har inte ägglossning på minipiller) eller bara som en biverkning från minipillren. Så smärtan du känner kan innebära att du snart får mens, eller så beror det på något helt annat. Ökad mängd flytningar kan också bero på minipillren.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: