Den kvinnliga kroppen

Klåda/sveda och flytningar efter sex

2020-03-24 10:08 #0 av: Fridaaaa

Jag får ofta klåda/sveda och mycket flytningar under flera dagar efter sex
Förut kom det bara enstaka gång - nu kommer det oftare och oftare vilket såklart påverkar sexlivet väldigt negativt.

Någon som har varit med om samma sak?
Har inte svamp - det har gyn kollar
Inga könssjukdomar och ingen ny partner

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2020-03-25 09:05 #1 av: NoEnd

Vad trodde gyn att det kunde bero på? Är det inte svamp så låter det som bakteriell vaginos tycker jag.

Anmäl
2020-03-25 11:57 #2 av: Fridaaaa

#1 Borde inte gyn märkt det då?
Ärligt talat så var de inte mycket till hjälp - snabbt besök bara och bara vad det "inte är" typ

bakteriell vaginos - vad kan man göra åt det och så det inte uppkommer efter sex?

Anmäl
2020-03-25 13:04 #3 av: NoEnd

#2 Dom märker det bara om de tar prover och kollar efter det. Så det är ingenting som syns om man bara gör en vanlig gynundersökning. Det behöver oftast behandlas med antibiotika så jag skulle vänt mig till vården igen om jag vore du. Det försvinner sällan av sig själv tyvärr.

Anmäl
2020-03-25 13:29 #4 av: Fridaaaa

#3 Hade helst undvikit det då jag tycker det är sjukt jobbigt att bli undersökt och har svårt att få ihop med tider :( 

Finns det anitiotika som inte får magen att balla ur?

Anmäl
2020-03-25 14:55 #5 av: Devya

#4 Du kan alltid ta probiotika för magen om det är så att du får problem då du tar antibiotika. Jag själv har samma problem tyvärr och får dessutom efter en antibiotikakur svåra utslag över hela kroppen.😫

Anmäl
2020-03-26 06:59 #6 av: Fridaaaa

#5 probiotika hjälper inte vidare, har IBS mage, och ja den pallar ur lätt :/ 

Men, se hur jag ska göra, hur tar de prov om på det? Hade helst undvikt gynundersökning till  :/

Anmäl
2020-03-26 10:59 #7 av: Tippy-Toe

Kan ju vara så enkelt att friktionen gör att du blir irriterad där nere.

Anmäl
2020-03-26 11:55 #8 av: Fridaaaa

#7 Hur kan det ändras på dessa över 12 åren tillsammans?

Anmäl
2020-03-26 19:07 #9 av: Shettisar

Är inte så lätt att "gissa" orsak, men eftersom du har varit hos gyn och inte fick någon hjälp.Kanske prova ex Kry app och prata med dom? Låter som att du har någon form av rubbning i din bakterie flora och detta triggas efter umgänget. Är din sambo noga med hygien innan sex akten? Både händer och könet? Kanske läge att prova hjälpa ditt underliv med att återställa bakteriefloran? Men jag hade nog försökt få ordentlig hjälp genom Gyn igen eller någon läkare via app om man upplever det oerhört jobbigt med gyn besök (avskyr det också).

Anmäl
2020-03-27 04:34 #10 av: Tippy-Toe

#8 Du sa det själv. 12 år. Kroppen åldras. Det är inte helt ovanligt att slemhinnorna blir lite torrare och mer känsliga.

Anmäl
2020-03-27 10:24 #11 av: Devya

Något du kan testa hemma är att smörja in dig med kokosolja. Jag gjorde då det en gång började kännas lite där nere och vips så försvann det efter några dagar. Skadar ju inte att testa.

Anmäl
2020-03-27 16:46 #12 av: Fridaaaa

#10 Slemhinnorna är inte torrare :)  Allting är som det brukar där nere.

#9 Kör inga appar eller liknande där det behövs videosamtal - så enbart om man slipper det. Ja han är alltid noga med sånt :)
Ja jag känner att det är jobbigt samtdå att man sedan inte får hjälpen :/

Anmäl
2020-03-27 17:08 #13 av: Tippy-Toe

#12 Fast om allt var som det brukade så skulle du ju inte ha problem...

Anmäl
2020-03-27 17:20 #14 av: Fridaaaa

#13 Jag är inte torrare i alla fall och märks ingenting i övrigt.

Anmäl
2020-03-28 08:56 #15 av: Shettisar

#12 Jag tror man kan köra vanligt samtal. Att förklara symptom är ju lättare. Ser ingen anledning till att de ska kräva videosamtalSkämtar

Anmäl
2020-03-29 07:34 #16 av: Fridaaaa

#15 många appar gör det tyvärr

Anmäl
2020-03-30 01:03 #17 av: Lona

Hur länge har det varit såhär? Hur länge sedan är det du fick barn, märktes det någon förändring då?
Man märker inte alltid om slemhinnorna på något sätt förändras, även om det känns i princip likadant vid sex och man inte upplever att man har torra slemhinnor så kan det vara det som är problemet ändå.
Är du helt säker (testad) på att det inte kan vara en könssjukdom? Det är vanligare än många tror...

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.