Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1156 ggr
Wilola
2/25/20, 8:17 PM

Bdsm

Är man en slav till patriarkatet för att man gillar bdsm? Jag känner mig ofta osäker på mina sexuella preferenser för att så många feminister är emot det, jag är feminist men jag tycker att alla ska få göra vad de vill så länge alla är med på det. Har dåligt samvete ibland för att det känns som om jag bidrar till förtryck..

Annons:
Herveaux
2/25/20, 8:32 PM
#1

BDSM betyder absolut inte att det är en person av ett visst kön som är varken den dominanta eller den som har makten under akten. 

Folk som påstår att BDSM spär på kvinnoförtryck och liknande behöver läsa på lite mer, helt klart. 

Din lust - ditt val. 👍
Precis som du säger, är alla med på noterna så är det bara att tuta och köra!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2/26/20, 12:04 PM
#2

Jag gick och tuggade vidare på din fundering i #0 idag på jobbet. (En av fördelarna med ett fysiskt arbete, att hjärnan kan spinna på autopilot). 

Jag tänker så här att inom BDSM är det väldigt viktigt med tydlig kommunikation. "Det här är OK och här går mina gränser." Gränserna tummas inte på utan skall respekteras utan tvivel. 
Det borde ju ge en kvinna en guldstjärna i kanten inom feminismen att hon själv är den som uttalat vill att en man ska vara den dominante, det är inget hon annars tar för givet att "det är så det är", eller att det är något hon känner att hon behöver finna sig i för att "det är så könsrollerna ser ut".
Det är vad hon vill (och hennes partner(s) också givetvis).

Här tog jag för givet att de flesta feministerna sätter sig på tvären åt att en man dominerar en undergiven kvinna. Känns som att de omvända rollerna borde vara lite mer accepterade. Rätta mig gärna, intressant att höra från andras synvinkel.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vendelay
2/26/20, 9:57 PM
#3

Fanny Åström skriver relativt mycket om BDSM, främst på instagram och twitter. Här finns länk till några inlägg på hennes blogg:

http://www.arsinoe.se/?s=bdsm

Hon är kritisk till BDSM.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Namiko
2/27/20, 9:54 AM
#4

#3 Jag kollade två inlägg på den där bloggen kan jag inte påstå att det hon skriver om i dom är BDSM. Bara för att vissa personer ursäktar sitt skitbeteende med att kalla det BDSM gör det inte till BDSM. Att vissa personer använder det som ett destruktivt beteende betyder inte att ingen bör ha den typen av sex. Sex kan vara precis lika destruktivt utan inslag av BDSM.

Jag är feminist och jag ser inte varför jag inte skulle få njuta av den typ av sex jag tycker om bara för att jag är kvinna. Det om något går ju emot vad feminismen står för, jämställdhet och rätten att bestämma över vår egen kropp. 

Skulle det göra någon skillnad om det är två kvinnor? Är det okej då? Är det enbart undergivna kvinnor som gillar män som inte ska få ha sex som dom vill? Är det bara jag som tycker att det går för långt när feminister försöker stoppa kvinnor från att ha sex som dom vill?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

vendelay
2/27/20, 10:55 PM
#5

#4 Jag vet inte om du ställer frågorna till mig, men om du gör det: jag kan inte svara, jag vet inte var jag står i frågan men jag ville bara bidra med ett annat perspektiv än personen som svarade innan :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Namiko
2/28/20, 12:06 PM
#6

#5 Dom var inte riktade mot dig och jag förväntar mig inte något svar på dom från någon.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
FataMorgana
3/1/20, 4:54 PM
#7

#0 

Det är aldrig fel att ha det sexet man själv önskar och mår bra av så länge alla parter önskar det lika mycket och mår lika bra av det. Om alla kvinnor bara hade det sexet de själva önskar hade mycket varit vunnet. Det är inte sådant sex man ska bekämpa och som kvinnor ska behöva ha skuldkänslor för, utan vad som ska bekämpas är allt sex som utövas utan medvilja och som inte avslutas när den andra vill. Det är alltså inte du som ska ha dåligt samvete, utan alla som inte vill att du ska utöva sexet du själv önskar.

Upp till toppen
Annons: