Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2322 ggr
Feliiciia
2020-02-02 16:01

Oacceptabelt sex?

Jag hade nu i helgen sex med en kille som jag inte kände särskilt bra. Det kändes bra från bådas sida och vi var båda med på det till 100%. Han var lite mer hårdhänt och dominant, vilket jag tänder på. Han använde därför tänder när han kysste mig på halsen. Detta ledde till att jag fick ganska så rejäla blåmärken på halsen. Han höll även runt min hals ibland, inte så hårt att jag inte kunde andas. Men ett grepp ändå. För mig var sexet fantastiskt och det bästa på länge. Nu till problemet då, min mamma var inte lika positiv. Hon var medveten om att jag skulle träffa honom och med största sannolikhet ligga med honom. Hon hade inte några invändningar mot det. Men när hon såg märkena på min hals flippade hon. Jag sa som det var, att allt var under medgivande och att jag tyckte om det. Hon började då skrika om att att jag hade passerat en gräns. Att det jag höll på med var för långt och inte okej. Jag fick enligt henne inte göra sånt här även fast jag älskar det. Jag fick inte heller visa upp min hals för någon annan, då jag enligt hennes ord såg ut som ett "våldtäktsoffer". Hon blev alltså extremt förbannad och kunde inte se att det var okej eller normalt. Jag undrar därför om det är som hon säger att den här typen av sex är för långt och något dumt. Känner mig så grymt förvirrad. Känns som att jag inte får utöva sexakter som jag själv tycker om.

Annons:
Honestyisdead
2020-02-02 16:26
#1

Klart det inte är att gå för långt. Din mamma har absolut INGENTING med ditt sexliv att göra och du har sex precis som DU vill.

Sindri
2020-02-02 16:57
#2

På något sätt tror jag ändå att du kan förstå din mammas reaktion. Är du myndig kan hon såklart inte bestämma över ditt sexliv, men hon är naturligtvis rädd om dig och har antagligen läst om fall då det "gått fel".
Att du inte kände mannen så bra ökar förstås på hennes oro. Vem är han egentligen? Och kommer det att stanna där?

Om du bara kan försäkra henne om att du är med på det, att du är klar över varför du tycker om det, och att ni har klara regler, och ett säkert stopp-tecken, så kan hon kanske lugna sig, men hon kommer kanske aldrig att förstå.

vendelay
2020-02-03 17:51
#3

Din mamma reagerar helt fel. Jag förstår absolut hennes oro, ingen vill ju se sitt barn med blåmärken, men du har rätt att ha sex på det sätt du vill (så länge alla inblandade samtycker såklart).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

-Aida-
2020-02-03 19:38
#4

Klart hon blir orolig när hon ser blåmärkena, jag själv blev orolig när min syster berätta att hon svimmade under akten. Men man får ha sex på vilket sätt man vill oavsett vad andra tycker, det var du som upplevde det och du vet bäst vad dina gränser är.

Honestyisdead
2020-02-03 22:01
#5

Feliiciia hur gammal är du?

Feliiciia
2020-02-03 23:24
#6

Jag kan förstå hennes oro. Men jag förstår inte hennes reaktioner när jag hade förklarat hela situationen. Har behövt täcka min hals så fort jag klivit ut från mitt rum. Har fått småpikar hela dagen och hon är överlag bara otrevlig om det hela. Jag fyller 18 i år.

Annons:
Caina
2020-02-06 23:55
#7

Men om du fortfarande är 17 och därmed omyndig så är det tyvärr så att dina föräldrar kan lägga sig i vad du gör/vilka du träffar osv.

oh-la
2020-02-07 11:12
#8

#7 nej det har dom inte. Föräldrar har ingen laglig rätt att lägga sig i sina barns sexualitet, umgänge eller läggning. Låter som värsta hederskulturen om föräldrarna skulle få bestämma hur och med vem du ska få ha sex och med vem du ska umgås. Föräldrar kan självklart säga att dom inte vill att du umgås med en person, precis som att jag i teorin skulle kunna säga det till min man eller min bästa vän. Föräldrar är ansvariga för sina barn, men barn är egna individer med rätt till ett eget liv. det står både i svensk lag och i barnkonventionen. Lägga sig i kan alla göra, ung som vuxen, men det innebär inte att man har rätt att bestämma.

vendelay
2020-02-07 22:05
#9

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

S.L
2020-02-26 10:25
#10

Jag skulle aldrig lägga mig i min dotters sexliv, samma ålder som ts. Sen visst skulle hon komma hem med blåmärken skulle jag fråga om hur hon mår och varför hon har blåmärken. Hade hon nämnt det som du hade jag sakt okej var bara försiktigt.

Upp till toppen
Annons: