Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 846 ggr
[hejsan1994]
2020-01-30 10:21

Lätt sminkning hur sminkar du dig

Har precis börjat med smink (är 25 år ) så väldigt sent.. sminkade mig som 18 sen sluta jag tills nu typ, mestadels för jag är så dålig vill inte se sminkad ut mest fräschare. Tycker ni det räcker med typ en färgad dagkräm och brun mascara, fylla i ögonbryn lite, är ganska ljus. måste man lägga mer tycker ni för bra resultat, hur gör ni? (Ni som sminkar er lätt) typ produkter osv

Annons:
ThatPie
2020-01-30 10:38
#1

Jag använder fondation, puder, ögonbryns penna och mascara. Fondation mest för att jämna ut huden och då bort mina mörka ringar under ögonen (har jätte ljus hy så är blodådrorna som syns igenom), pudret för att ”få fast” (idk vad det heter på svenska) fondationen så att det sitter kvar hela dagen. Och i fyllning av ögonbryn + maskars för att pigga upp utseendet lite. Tycker inte att det behövs varken mycket smink eller tid för att få det bra. Speciellt inte om man vill köra på mer naturligt intryck. Men allt beror på hur van man är vid sina produkter :)

[hejsan1994]
2020-01-30 12:04
#2

Kan man ha mascara på bara övre fransarna eller ser de galet ut?

ThatPie
2020-01-30 14:07
#3

#2 jag har alltid bara på övre

[hejsan1994]
2020-01-30 14:27
#4

Tycker de ser så fult ut (på mig själv)’när jag tar på dem undre.

blorp
2020-01-30 18:07
#5

När jag ska sminka mig snabbt och målet är mest att inte se död ut så brukar jag köra på en CC-cream, ögonbryn, och mascara. Jag använder Lumenes CC-cream, tycker den jämnar ut färgen bra då jag kan vara lite rödflammig och har stora mörka ringar. Sen använder jag Anastasia Beverly Hills pomade till ögonbrynen, den är sjukt bra, sitter som berget och räcker i evigheter. Allt som allt tar det väl 4-5 minuter 😄

Honestyisdead
2020-01-30 18:26
#6

#0 Det räcker med det om man bara vill fräscha upp lite.

Annons:
citytjejen
2020-01-31 23:13
#7

Jag tycker att en lätt sminkning ofta är den finaste! Nu är jag nästan 20 år äldre än vad du är men det kanske inte spelar någon roll 🙂
Jag brukar använda en BB-creme som är från YSL och heter Top secrets och den jämnar ut hudtonen och smälter in i huden väldigt fint och bra. Brukar ha den under ögonen och även lite på näsan. Brynen fyller jag i med en ögonbrynsmascara från Loreal och så har jag svart mascara och rouge. Tycker det ser fräscht ut och inte "spacklat". Och så går det snabbt att fixa på morgonen dessutom 🙂

/Christina

OlgaMaria
2020-02-01 18:48
#8

Jag brukar ta lite hudkräm och en pytteliten klick foundation som jag blandar ihop och smörjer in i ansiktet. Går snabbt och blir en väldigt lätt uppiggning av ansiktet som gör rätt stor skillnad ändå. Sen mascara och ögonbrynspenna. När jag ska vara extra fin tar jag lite ögonskugga och rouge också. När jag var yngre brukade jag bara ta mascara på översidan för jag tyckte det såg så överdrivet ut annars på de undre fransarna, men det är nog bara en vanesak. Nu tar jag mascara uppe och nere och tycker det ser bättre ut.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: