Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1154 ggr
Honestyisdead
1/19/20, 10:53 PM

Tid i duschen

Verkar variera stort bland olika människor hur lång tid man står i duschen. Hur lång tid tar ni på er då ni även tvättar håret? Själv tar det ca 7 minuter för mig nu när jag har meddellångt hår, 10 När jag hade hår till rumpan. Inklusive balsam och intvålning av kroppen och ansikte.

Annons:
Scorpio97
1/19/20, 11:03 PM
#1

Det varierar. Har jag bråttom kan jag duscha på 5 minuter. Har jag tid på mig kan det ta 20-30+ minuter, speciellt med hårinpackning och/eller rakning. Jag gillar att duscha så har jag tid så tar jag det gärna lugnt och står en stund extra (är väl främst miljöhänsyn som gör att jag inte alltid duschar så länge). Dessutom kör jag balsammetoden, vilket för mig innebär att jag måste lägga lite tid på att massera in balsamet och låta det verka för att få bäst resultat.

Oftast blir det nog 10-15 minuter.


//Jessie

oh-la
1/20/20, 8:04 AM
#2

Det är olika. Jag är mycket själv med barnen då min man arbetar mycket. Till på köpet är det nästan omöjligt att veta när han kommer hem eftersom han ofta får jobba över ett par timmar. Har jag barnen själv är det snabbdusch som gäller när dom somnat. In, svabba av, snabbschamponera, skölja av, klar! Brukar bli en dusch på 3 minuter typ. Lyxen är när vi är två hemma och han kan hålla koll på barnen som sover. Då kan jag gå ner, bara duscha så länge jag vill. Då blir det ordentlig skrubb, inpackning, rakning och sedan bara stå och njuta av att vara själv! När minsta toalettbesök i vanliga fall är som att kalla till familjeråd, hunden inkluderat, är en dusch själv typ himmelen! Då kan jag lätt stå i 20-30 minuter. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vårt badrum på övervåningen är klart så man kan duscha uppe istället för i källaren. Då är vi nära och hör barnen om dom vaknar så då kanske vi äntligen kan ta en dusch ihop igen, jag och gubben. Det är nämligen också lyx som jag saknar!

[TheSquirrel]
1/21/20, 7:49 AM
#3

5-10 minuter.

-Aida-
1/24/20, 10:42 AM
#4

Oj vad snabba ni är, jag dushar mellan 30 minuter till 2 timmar, jag gillar att bara stå och känna varm vattnet. Det är så rofyllt för mig med kronisk stress att känna varmvattnet och hur alla muskler slappnar av.

Maria
1/24/20, 2:08 PM
#5

Jag kan inte tvätta håret i duschen utan måste göra det i handfatet så det går ganska snabbt för mig att duscha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
1/24/20, 2:33 PM
#6

Jag och sambon duschar alltid tillsammans, en vanlig dusch tar kanske 20 minuter för oss båda. Om vi däremot skrubbar varandra och det ska rakas osv. så kan det ta upp mot 40 minuter.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
fruktgumman
1/24/20, 3:23 PM
#7

Tvättar jag även håret så tar det 8-10 minuter. Duschar jag bara kroppen så 3 minuter ca.

Honestyisdead
1/24/20, 3:40 PM
#8

#4 Oj! 2 timmar.

Annielle
1/24/20, 4:44 PM
#9

Duschar mest med vatten nuförtiden och det brukar ta 5-10 min, tvättar alltid håret separat över badkarskanten (inte samtidigt som jag duschar) vilket tar ca 10 minuter. När jag duschar med någon rengöring på kroppen tar det dubbelt så lång tid ungefär, vill och behöver få bort rengöringen ordentligt så att den inte finns kvar och irriterar min känsliga hud.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

MonicaLagerquist
1/24/20, 5:20 PM
#10

1 -2; Minuter

Stolt ägare till fem La permer

Zadeira
1/29/20, 7:25 PM
#11

Förut tyckte jag om och duscha och stod uppemot en halvtimme. Sen jag fick min kroniska värk är det jobbigt att duscha så jag gör det oftast på 5 minuter. Tvättar håret med schampo och balsam, men kroppen tar jag bara under armar och intimdelar. Nån enstaka gång ibland kan jag ta en helskrubb av kroppen och då tar det längre tid.

Upp till toppen
Annons: