Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1515 ggr
powerade
1/15/20, 8:32 PM

Torra läppar - hemmagjort läppbalsam?

Finns det någon som gjort läppbalsam hemma? Vad har ni provat och hur funkar det? Använder just nu lypsyl med bivax och eucalyptus. Så skönt på läpparna och funkar bra för mig. Liite dyrt när man tappar bort med jämna mellanrum :/

Annons:
Maleficum
1/15/20, 8:48 PM
#1

Lanolin?

Funkar för alla möjliga grejer, torra läppar, torra händer, irriterade kanin hälar, torra hund trampdynor.

Annars så använder jag försvarets hudsalva/tass salva och vad mer det nu heter beroende på apoteket som gör den.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

powerade
1/15/20, 9:02 PM
#2

#1 ska kolla. Hudsalvan/ tassalvan avskyr jag helt men tappar som sagt bort fort. Kanske använd 2 hela lypsyl i mitt liv som jag lyckats hålla reda på..xD

tlover
1/15/20, 9:07 PM
#3

En del bivax, en del kokosolja och en del olja tex oliv plus ev några droppar eterisk olja. Värm försiktigt tills smält

l'm back

Maleficum
1/15/20, 9:19 PM
#4

#2 För mig är det bara lanolin och tassalva som funkar för mina läppar ("vanlig" lypsyl gör mina läppar torrare) men skulle tänka mig att #3 recept skulle funka för mig också så det är kanske något jag testar själv.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

powerade
1/15/20, 10:11 PM
#5

#4 lypsyl med bivax o eukalyptus är det enda som faktiskt funkar för mig i cerat väg. Ger skönt kylande. Lypsyl blå funkar bra också men inte lika skönt hehe. #3 får nog lov o beställa lite bivax o kanske lite mintolja av nått slag o testa. Flesta recept verkar innehålla det:/

Tant Grön
1/25/20, 9:21 PM
#6

Jag smälter bivax med rapsolja. Det funkar väldigt bra, bättre än lypsyl o.d.

Annons:
Sindri
1/29/20, 7:45 PM
#7

Jag använder bara hemgjort. Kokosfett, bivax, sheasmör, kakaosmör. Lite olika blandningar. Man kan krydda med vanilj också. Enda nackdelen är att jag inte fått det att funka med stift så det blir att kladda i burk.

tlover
1/29/20, 7:54 PM
#8

Receptet jag skrev ner funkar i stift

l'm back

Sindri
1/29/20, 9:35 PM
#9

Jo, det gör nog mina recept också, bara det att jag inte idats med pillandet. Gjorde ett tag deo i stora, tjocka stift och det var ett himla pillande fast de stiften var stora.
Jag hade kanske lite för bråttom……😃

Upp till toppen
Annons: