För mig varierar det, det beror på vad jag har lust med och om jag alls orkar raka eller inte. Jag tycker egentligen helrakat känns bäst men på venusberget får jag stubb dagen efter vilket gör att det kliar så den sköna känslan blir inte så långlivad. Så oftast sparar jag en tofs där och jag tycker dessutom det ser snyggast ut på mig. Men får jag lust att helraka så gör jag det, för mig blir området dessutom känsligare (på det bra sättet) om det är rakat. Inför mens (någon gång per år) brukar jag också helraka eftersom jag använder binda och ogillar när blod fastnar i håret.
Men det händer att jag inte alls har lust eller ork att raka och då gör jag inte det. Då får det växa som det vill. Blir det allt för vildvuxet brukar jag tycka att det kan klia lite, då rakar jag eller tar bort det värsta med en sax.
Känner mig inte ofräsch oavsett frisyr där nere, och jag visar mig både i omklädningsrum och i baddräkt (simmar året om) oavsett om det var en dag eller ett halvår sedan jag rakade mig sist. Har i princip svart könshår, trots att jag är ljus i övrigt.