Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2833 ggr
Anonymos
11/16/19, 3:44 PM

Könshår?

Jag tycker detta är så intressant med det här om könshår. Jag vet inte om jag gillar helrakat eller lite hår! Jag har så väldigt mörkt hår och känner mig inte fräsch när jag själv är för hårig, framförallt på de blygs läpparna då så att säga :p Hmmm….!! Hur ser ni ut? Vad har ni för ”frisyr” ? Eftersom att jag inte själv vet hur jag bäst trivs är det supersvårt att bestämma hur! Hmmm!!

/Anonymos

Annons:
Scorpio97
11/16/19, 4:18 PM
#1

För mig varierar det, det beror på vad jag har lust med och om jag alls orkar raka eller inte. Jag tycker egentligen helrakat känns bäst men på venusberget får jag stubb dagen efter vilket gör att det kliar så den sköna känslan blir inte så långlivad. Så oftast sparar jag en tofs där och jag tycker dessutom det ser snyggast ut på mig. Men får jag lust att helraka så gör jag det, för mig blir området dessutom känsligare (på det bra sättet) om det är rakat. Inför mens (någon gång per år) brukar jag också helraka eftersom jag använder binda och ogillar när blod fastnar i håret. 

Men det händer att jag inte alls har lust eller ork att raka och då gör jag inte det. Då får det växa som det vill. Blir det allt för vildvuxet brukar jag tycka att det kan klia lite, då rakar jag eller tar bort det värsta med en sax. 

Känner mig inte ofräsch oavsett frisyr där nere, och jag visar mig både i omklädningsrum och i baddräkt (simmar året om) oavsett om det var en dag eller ett halvår sedan jag rakade mig sist. Har i princip svart könshår, trots att jag är ljus i övrigt.


//Jessie

Anonymos
11/16/19, 4:25 PM
#2

#1 Min sambo gillar ju både och, haha, så det hjälper inte att fråga han (& det är väl å sido väldigt bra att det är så)! Jag vill gärna ha en liten toffs men får aldrig till det! Tips? Jag brukar alltid raka för mycket!

/Anonymos

Scorpio97
11/16/19, 5:50 PM
#3

#2 Nej, jag vet inte riktigt om jag har några tips på det. Jag är inte direkt bra på det, haha. För mig är oftast problemet att jag inte får tofsen jämn, så jag rakar lite till och lite till för att jämna ut det.. Sen är det ingen tofs kvar i slutändan. Så jag har fått lära mig att inte vara så himla petig. Men det är väl en sak man får öva på helt enkelt :) Vet du att du brukar raka för mycket, så försök tänka på det och ta bara lite i taget tills du är nöjd. Det är ju enkelt att fixa till om man sen tycker att man sparade lite för mycket


//Jessie

ThatPie
11/16/19, 7:16 PM
#4

Jag är så hemskt känslig mot att raka, kan knappt raka benen på ”rätt” sätt. Så för mig blir det bara trimning. Vilket, tur för mig, min kille gillar. Hade önskat att jag kunde raka då jag har ganska mörkt, men man får göra det bästa av situationen :P

Åsa S
11/16/19, 7:16 PM
#5

Rakar mig aldrig, håret därnere har en funktion och det är så vi är skapade det naturliga är finast, tycker  det är tragiskt att man överhuvudtaget har funderingar över hår eller ej. Det finns så mycket annat som är viktigare i livet och man är fin som man är skapad

Wilola
11/16/19, 8:37 PM
#6

Rakar bort allt då jag tycker det kliar när håret blir långt

Annons:
powerade
11/16/19, 9:55 PM
#7

Rakar inget. Får problem med hårsäckar. Hatar stubb och jag har stora störningar vad gäller hår som ligger under huden o.s.v. samt att det irriterar av trosorna när jag inte har nått hår alls. Brukar däremot bara klippa med en sax så det inte är lika långt och eppillrra bikinilinjeen. Känns faktiskt lite jobbig med nya partners. Berättar alltid innan för det ej ska bli awkward sen. Känns som dem flesta förväntar sig inget hår? Hittills inte varit med någon som brytt sig o själva faktiskt haft en del hår.

emeliesve
11/20/19, 12:52 AM
#8

Ja, det känns som att de flesta förväntar sig att man är rakad eller åtminstone att man har någon liten frisyr. Därför är det lite modigt att inte raka sig över huvud taget kan jag tycka. En stor, tjock och grov buske som vissa bär med stolthet liksom. Jag respekterar de som väljer det och kan tycka att det är lite coolt. Men själv gör jag som de flesta andra och rakar mig, mest för att det känns bra och så tycker jag att jag blir känsligare för beröring på ett bra sätt mellan benen när det är alldeles lent där. Jag har testat små frisyrer ibland men oftast tar jag bort allt. Har därför aldrig känt att jag har behövt berätta något för nya partners innan om hur jag väljer att se ut där nere. När det väl är dags tror jag de får se ungefär det som de hade förväntat sig, nämligen att jag är rakad.  De enda gångerna någon har kommenterat det så har det varit att de uppskattar det vid oralsex och det kan jag verkligen förstå.

[Devya]
11/20/19, 10:09 AM
#9

Jag har nog ingen kraftig hårväxt där nere så jag trimmar bara lite. Min man skulle inte uppskatta det om jag rakade bort allt eller höll på med att fixa olika frisyrer där nere.😆 Han tycker att rakat ser för barnsligt ut och får honom att må illa. 🙈

AnoGurl
11/20/19, 7:17 PM
#10

Jag har trimmat. Personligen tycker jag det är äckligt med partners som har helrakat för i mina ögon är det bara barn som inte ska ha någon päls där nere och jag vill vara med vuxna människor. MEN, ibland, sällan, så kör jag en helrakning för att jag vill det ska växa ut igen för det kan hända att min trimning inte blev så bra eller att jag bara vill lufta. Sker typ 2 ggr per år, haha. Känner mej dock aldrig bekväm med det.

Zadeira
11/20/19, 7:24 PM
#11

Rakar inte, men trimmar med sax när det känns långt.

[octavia_]
12/10/19, 6:44 AM
#12

Rakar inte, men trimmar det kort. Känns inte bekvämt i trosan när det blir för långt.

Seeya
12/12/19, 5:38 PM
#13

#5 Jag kan tycka att det där var lite hårt sagt. 

Jag vaxar mitt underliv (och andra kroppsdelar), tycker att hel vaxat känns bäst så jag kör på det och det är hårfritt i ca tre veckor. Blir jätte mjukt och skönt.

Annons:
sp0ngeb0b
12/16/19, 12:24 PM
#14

Förut brukade jag ta bort allt, men det var nog mest för att "man skulle". Insåg att jag egentligen inte pallade hålla på med det så då drog jag ner på det, nu har jag slutat helt. Låter det i princip växa fritt förutom att jag trimmar ner det lite ibland, mest för att det känns trevligare för den jag ligger med och mig själv. Tycker inte det är så jobbigt så därför gör jag det. Andra kroppsdelar rakar jag men inte speciellt ofta. Jag har sagt till min partner att om han har några åsikter om min kroppsbehåring kan han yttra dem men jag kommer troligtvis inte ändra på mig, haha! Liksom, jag kommer inte hålla på och hålla det rakat för någon annans skull, men skulle det vara så att han tycker att det är sexigast så kanske jag kan göra det någon gång då och då. Är ganska obrydd om både min egen och andras kroppsbehåring.

Upp till toppen
Annons: