Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1211 ggr
Anonym
Anonym
11/8/19, 1:01 PM

Känns så värdelöst :(

Vill bara skriva av mig.. Så fort jag tar på mig någonting så går det aldrig som jag önskar. Fick tacka nej till jobb på grund av personliga anledningar i somras, vilket nu gjort att jag sitter hos kronofogden. Jag har försökt studera under 3 års tid men har fått ta uppehåll flera gånger på grund av personliga anledningar. Kommer ingen vart och börjar ge upp. Har gått från att ha ett välbetalt givande arbete till att leva på 6000 i månaden. Jag har fått sälja bil och hälften av mina kläder för att ha råd med mat nu senaste halvåret. Kan aldrig unna mig någonting och jag skäms över situationen jag hamnat i. Jag ser verkligen inget ljus i tunneln och det är som att jag befinner mig i ett hamsterhjul. Jag vill så mycket men misslyckas med allting för det är alltid någonting som kommer emellan.

Annons:
Niklas
11/8/19, 1:03 PM
#1

Har du någon du kan be om hjälp att strukturera ditt liv och få stöd från?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
11/8/19, 1:58 PM
#2

Kan du inte gå tillbaka till det jobbet du hade förut?

Dessa personliga anledningar kanske kan vara något som du kan få hjälp att bemästra? Det är ingenting att skämmas för att man hamnat i en svår situation. Vi gör förstås våra val i livet och kanske har du råkar välja fel någon eller några gånger, men det mesta borde gå att reda upp.
Ta hjälp.

Anonym
Anonym
11/8/19, 2:44 PM
#3

Arbetet jag hade förut ligger i ett annat land, det är 4 år sedan jag arbetade där. Mina personliga anledningar är rätt svåra att bemästra inom närmsta tiden. Känner mig så himla hjälplös.

Anonym
Anonym
11/8/19, 2:47 PM
#4

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra annorlunda.

91Marran
11/8/19, 2:59 PM
#5

Prata med sjukvården om en samtalskontakt. Det har hjälpt mig. Visst har jag löst det mesta själv, men jag har ändå fått hjälp. Kanske behöver du en medicin? Jag visste inte att det fanns medicin till mina problem. Det blev som natt och dag. Nu kan jag äntligen ha ett liv som jag vill leva.

Mvh
Mig

Anonym
Anonym
11/8/19, 4:55 PM
#6

Vilken medicin skulle det vara? Hehe, låter kanske negativ men är så less. Åt antidepp för 2 år sedan, gick hos kurator m.m (det var då allt började gå itu), men vad hjälper det när man får ta emot ”smäll” efter ”smäll”. Allting började när mitt barns pappa inte ställde upp och var föräldraledig som han lovat, så jag fick hoppa av utbildningen och kunde inte göra praktiken. Blev sjukskriven i 3 månader för allt gick itu. Fick in hen på förskolan, kom in på högskolan, hann gå där en vecka och förskolan stängdes igen. Hen började på en ny, missade 2 veckor och en tenta eftersom jag fick ha inskolning. Sen var hen sjuk, vi var mycket på sjukhuset, utredningar för astma och allt vad det var. Fick hoppa av ännu en gång pga för mycket frånvaro/vab. Hen gick inte en enda hel vecka på förskolan. Jag missade hur mycket som helst. Sökte istället jobb, fick ett sommarjobb med möjlighet för vidare anställning till hösten. Två dagar senare stängs även den förskolan igen. Jag får plats på en ny 10 veckor senare. Och sen dess har jag inte kommit igång igen. Fick gå hemma utan ekonomi en hel sommar och hamnade back med allt. Det var nu i somras. Har sökt in till studier igen till våren men jag vågar inte ta mig an uppgifter längre när ingenting fungerar.

Annons:
satsuke
11/8/19, 5:42 PM
#7

Det låter konstigt med förskolor som bara stänger sådär utan förvarning? Jag tror att om du kan säkerställa att förskolan kommer finnas kvar (det borde ju kommunen veta!) så kommer det gå bra med studierna i vår och sen är du på banan igen!

Anonym
Anonym
11/8/19, 6:27 PM
#8

#7 Det tyckte jag med. Men det är helt förståeligt (brand i ena och svartmögel i andra). Stängs igen är kanske fel ordval men de stängde helt enkelt verksamheten och slumpade ut till andra förskolor i mån av plats. Och jag fick ingen plats förrän långt senare sista gången. Ja, jag försöker se det positivt nu och hoppas på bättre lycka till våren. :)

satsuke
11/10/19, 1:27 PM
#9

Aha oj vilken otur! Men ja, jag tror att det kommer gå bra nu till våren!

koppargaller
11/16/19, 10:33 PM
#10

Har du fått någon hjälp av soc/psyk? Soc kan bevilja boendestödjare som kan hjälpa dig rodda livet just nu, de kan även hjälpa dig med att temporärt få en god man som kan hjälpa dig i kontakter med KF m. fl. Medicin funderingar  tar du med psyk.

Li.nda
11/17/19, 2:18 AM
#11

Hej TS! denna text hade kunnat vara skriven av mig! du får gärna pma mig om du vill prata med någon i samma sits 💕 jag vet att du är anonym men givetvis stannar det mellan oss. jag har också haft dilemma där förskolor stängt mitt i terminen utan förvarning ! stått utan förskoleplats under långa perioder helt utan inkomst och även många sjukdomar både gällande mig själv och min lilla dotter 😟 går i samma planer som du just nu!! Att komma igång och komma på fötter igen till våren, jag har också sökt in och ska studera) efter motgång på motgång. Det smärtar när det inte beror på en själv ,jag kan bara tala för mig själv men jag har provat ALLT men ändå kommer ngt emellan och drar undan mattan så att säga 😊 har också svårt att tro att denna gången löser det sig och allt kommer gå galant , för nångång vänder det faktiskt. Har också känt att saker känns värdelösa för man kämpar och försöker men så kommer nästa bakslag och där står man utan säker inkomstkälla (det tär psykiskt ju). Jag önskar verkligen att du skriver ett meddelande till mig 💕 så vi kan bolla tankar med varandra. För när sånt här sker känner man sig väldigt ensam och liten på jorden . Det är skönt att veta att det finns fler som sitter i samma båt 😊

//Linda

Upp till toppen
Annons: