Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1144 ggr
Fridaaaa
2019-10-28 12:39

Blöder mycket

Sedan jag fick sonen för 1,5 år sedan blöder jag betydligt mer vid mens, och värre mensvärk.

Började med minipiller vilket fungerat till och från för sluppit mensen i perioder. Men, nu har jag fått mens igen efter bara en veckas uppehåll. Vet inte riktigt vad jag ska göra :/ Talat med kvinnokliniken (eller vad det heter) men kan inte få tid förrän om 1,5 vecka. Och pratat med dem innan ang p-medel men svårt att hitta som passar bra. Fler som varit med om samma? Hur har ni löst det - om ni löst det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Shettisar]
2019-10-28 14:33
#1

Fick samma problem för 10år sedan men efter viktnedgång. Började med P-spruta.Inte det bästa alt kanske men jag är helnöjd.

Fridaaaa
2019-10-28 14:46
#2

#1 Kan inte ta det.  Inte bra när man är hormonkänslig samt nålrädd

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kalindas
2019-10-28 15:16
#3

Hormonspiral funkade här, trots hormonkänslighet. Var väldigt nöjd!
Fick ta bort den pga att jag fick myomer som gjorde att den hamnade fel.
Om du inte ska ha fler barn, kan du välja att bränna livmodern. Men då rekommenderar jag dej att göra sen sterilisering först! För när de skulle göra den på mig efteråt så visade det sig att ärrvävnaden hade gjort att livmodern växt ihop. 

Det finns receptfria tabletter på apoteket som kan minska blödning också, något starkare kan man få på recept. 
Men då du får blödning så tätt, så bör de även kolla så allt är ok. Men det gör de ju hos gyn när du ska dit.
Så tips är under tiden att du köper tabletterna, som jag tyvärr glömt namnet på. Men fråga på apoteket.

/Elisa

Fridaaaa
2019-10-29 07:47
#4

#3 testat cyklo-f men fick bieffekter så kunde inte ta dem mer.
Jag är sån som bara använder pmedel som inte kräver gyn för att sätta in eller ut.

Det är hopplöst med pmedel men måste liksom ha suck

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kalindas
2019-10-29 08:56
#5

#4
Hormonspiralen sitter i fem år. Så det krävs inte så mycket besök på gyn.

/Elisa

Fridaaaa
2019-10-29 12:56
#6

#5 Det vet jag men om det inte fungerar eller om man vill ha fler barn.
Samt kostar 1200 kr, vilket jag inte har råd med på en gång

Jag vill bara ha pmedel jag kan avsluta själv när jag vill
Här kan det dessutom ta tid innan man får ens en tid

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Shettisar]
2019-10-29 16:34
#7

Finns det då verkligen något p-medel som fungerar? Utan hormoner så är väl utbudet ganska så litet. Kanske bara att vänta tills du kommer till kvinnokliniken.

Fridaaaa
2019-10-30 07:22
#8

#7 Känns inte som det just nu - men något måste jag ha :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: