Fysisk hälsa

Ofrivillig ensamhet

2019-10-13 11:00 #0 av: LindhaF

Hej
Är det fler som känner igen sig i detta?
Dom pratade om det på tv och goglade
Och det stämmer in på mig😟

Anmäl
2019-10-14 05:42 #1 av: Devya

Absolut. Jag upplevde det i början av 20-års åldern och även nu i början av 30-års åldern. Jag har dock mer eller mindre vant mig med att jag har absolut inga vänner överhuvudtaget att umgås med. Jag har i princip inte haft några vänner sedan 2016, då jag flyttade utomlands.

Jag ansträngde mig så mycket för att skaffa vänner och blev i princip bara utnyttjad för att jag hade bil och kunde köra hem folk. Då fick jag nog för jag orkade inte längre. Det var också bara jag som tog kontakt för att ses och umgås (de tog bara kontakt då de behövde något, som att skjutsas) så då jag slutade att ta kontakt och då upphörde den så kallade "vänskapen" så småningom.

Jag är hellre ensam än att jag blir utnyttjad och utskälld de gånger jag inte lever upp till deras krav. Men visst, det gör ju ont och man känner sig väldigt ensam. Jag vet dock inte hur  man gör för att hitta vettiga vänner som inte utnyttjar en.

Anmäl
2019-10-20 19:08 #2 av: Skogsväsen

Skulle du kunna fylla ut vad du menar med ofrivillig ensamhet, kanske en liten sammanfattning eller så? #0

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.