Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2082 ggr
LindhaF
2019-10-13 11:00

Ofrivillig ensamhet

Hej Är det fler som känner igen sig i detta? Dom pratade om det på tv och goglade Och det stämmer in på mig😟

Annons:
[Devya]
2019-10-14 05:42
#1

Absolut. Jag upplevde det i början av 20-års åldern och även nu i början av 30-års åldern. Jag har dock mer eller mindre vant mig med att jag har absolut inga vänner överhuvudtaget att umgås med. Jag har i princip inte haft några vänner sedan 2016, då jag flyttade utomlands.

Jag ansträngde mig så mycket för att skaffa vänner och blev i princip bara utnyttjad för att jag hade bil och kunde köra hem folk. Då fick jag nog för jag orkade inte längre. Det var också bara jag som tog kontakt för att ses och umgås (de tog bara kontakt då de behövde något, som att skjutsas) så då jag slutade att ta kontakt och då upphörde den så kallade "vänskapen" så småningom.

Jag är hellre ensam än att jag blir utnyttjad och utskälld de gånger jag inte lever upp till deras krav. Men visst, det gör ju ont och man känner sig väldigt ensam. Jag vet dock inte hur  man gör för att hitta vettiga vänner som inte utnyttjar en.

Skogsväsen
2019-10-20 19:08
#2

Skulle du kunna fylla ut vad du menar med ofrivillig ensamhet, kanske en liten sammanfattning eller så? #0

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Lakritsstjärna
2019-12-26 01:09
#3

Det där lät ju verkligen jätte tråkigt! jag har skaffat många nära vänner efter 25 alltså i vuxen ålder men det är svårare i vuxen ålder men det går. Engagera dig i något du tycker om någon sport, förening eller politiskt parti och där du träffar folk med liknande intresse. Försök att själv även att vara den som hör av dig till folk och räkna inte med att andra ska göra det. Om det är några eller någon du känner att du klickar med kolla om dom bara vill med ut en kväll och ta en öl. Det tar lite tid att bygga upp en vänskap men glöm inte att det är alltid enklare för andra att gilla en om man först börjar med att gilla sig själv.

Annielle
2020-01-24 16:50
#4

Är ofrivilligt alldeles för ensam, men för att jag mår väldigt dåligt och inte klarar av relationer utan att det leder till väldigt mycket stress och ångest bland annat.(stress, ångest m.m som jag redan lider för mycket av) Har dock inte svårt för att ta kontakt eller få kontakt med andra människor….Vad var det för program på tv?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Vixxen
2020-01-24 17:38
#5

Har blivit så nu av olika anledningar. Kan du länka till tv-programmet?

Upp till toppen
Annons: