Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1246 ggr
TrevligTjej94
10/9/19, 2:32 PM

Ont i magen/livmodern

Enda sedan jag hade min mens senast så har jag haft molnande värk i magen och stickningar, det har känts ungefär som vid mens. Under en dag denna vecka innan jag skulle till jobbet så satte jag mig i soffan och från ingen stans så kände jag att jag behövde spy och fick springa på toa. Illamåendet försvan snabbt och har inte spytt något mer, gick till jobbet som vanligt den dagen. Värken i magen har dock fortsatt och igår natt vaknade jag utav den värsta smärta jag upplevt, hade ont i ryggen och kändes som mina äggstockar skulle sprängas. Detta satt bara i någon minut sedan somnade jag om. ’Mensvärken’ fortsatte igår under hela dagen och lite grann fram till idag, nu känns det knappt något och min mens ska komma vilken dag som helst. När jag googlat så får jag fram att det kan ha varit ett ägg som fastnat i livmodern därav att det gjorde ont, men att det ska sköljas ut när mensen kommer. Vet förstås inte om de stämmer. Vill väl mest skriva av mig.

/// TrevligTjej94 🌺

Annons:
[Devya]
10/10/19, 5:37 AM
#1

Ingen aning vad det kan bero på. Jag kan ibland uppleva lite konstigheter nu som då men jag brukar inte riktigt bry mig om det.

En gång upplevde jag det som om knivar skar i mig vid livmodern/äggstockarna och det höll på i fem minuter innan det släppte. Det skedde ungefär då jag skulle ha ägglossning så jag antog att det hade något med det att göra. Det har bara hänt en gång.

Att du nu ett par dagar innan du ska ha mens har upplevt värk är något som sker nu som då ör mig. Ibland blir jag lurad till att tro att mensen borde dyka upp om ett par timmar då det håller på så men ibland dyker den endast upp efter ett par dagar.

Angående illamåendet, det kan ha något att göra med något så simpelt som lågt blodsocker. Det har hänt mig någon enstaka gång.

Det att du har haft molvärk sedan din senaste mens har jag dock själv aldrig upplevt. Inte att det skulle hålla på så länge åtminstone.

Har som sagt varit med om konstigheter men har bara antagit att min kropp kan visst vara lite oförutsägbar utan att det behöver vara något fel.

TrevligTjej94
10/11/19, 12:44 PM
#2

#1 Jag har stressat ganska mycket denna månad så jag gissar att det kan vara boven i dramat. Fick mens igår och den var som vanligt, imorse hade jag inte ont förens jag började stressa till jobbet då kom den där känslan tillbaka i magen. Ska försöka varva ned denna helg och se om kroppen börjar sammarbeta med mig.

/// TrevligTjej94 🌺

[Devya]
10/11/19, 1:11 PM
#3

#2 Bra om du försöker ta det lite lugnt den här helgen isåfall. :)

Upp till toppen
Annons: