Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 895 ggr
Anonym.ifokus
10/6/19, 9:36 PM

Menskopp

Hej! Skaffade menskopp för inte länge sedan. Gillar verken binda eller tampong så det känns bra med menskopp. Men jag har försökt många gånger med att få in den och det går aldrig!! Det är tajt där inne och jag får bara in ett fingret, hur ska jag kunna få in den?!

Annons:
Garm
10/6/19, 9:41 PM
#1

Vik ihop den så den ser ut som ett c eller u, vilket du nu föredrar att se det som, och för in den. Den vecklar ut sig när du släpper den.

Anonym.ifokus
10/7/19, 9:32 PM
#2

Jag har försökt med båda, den vill aldrig in

Lona
10/8/19, 3:43 PM
#3

Får du in tamponger utan problem? Jag tänker att det är en viss teknik som behövs, inte bara att "sticka rakt in" utan man måste ha rätt vinkling på tampongen (och, antar jag, på en menskopp) och fingret som man för in den med. Ibland kan det vara lättare om man ligger ner på rygg med delvis uppdragna knän som man håller långt isär, dock utan att spänna dem och bäckenbotten för mycket. När man väl fått in tekniken så kan man stå eller sitta, beroende på vilket som passar en bäst. Vid stående kan det vara lättare om man sätter ena foten på en pall eller på toastolen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anonym
Anonym
10/8/19, 8:40 PM
#4

Om du inte vet hur det riktigt fungerar där nere så kan jag tycka att menskopp blir lite för avancerat. 

Jag skulle aldrig klarat av att gå över till menskopp från att bara ha använt bindor. Jag använde först tamponger och det tog flera år innan jag ens lyckades med det…

-Aida-
10/9/19, 12:35 PM
#5

Googla på olika sätt att vika den på, lovar finns typ 100 olika sätt. Prova vika den platt och vik ner ena hörnet mot botten, den funkade för mig, sen puttar du till den så ploppar den upp. C, U och att vika den på insidan funkade inte för mig alls, hur mycket jag än försökte.
Om du riktar den vikta sidan mot ena låret, för mig föredrar jag vänster, då kan du bara peta till med ett finger mot den vikta sidan för att kolla så den har ploppat upp. Sen måste du trycka in den mot rätt vinkel, mot rumpan och inte in-uppåt eller neråt.

Upp till toppen
Annons: