Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1646 ggr
Lona
2019-10-01 18:47

Klädsel på tjejmiddag?

Vi i stallet ska på tjejmiddag på Blackstone, ett steakhouse i Göteborg. Hur ska man vara klädd?? Funderar
Jag är vanligtvis en typisk jeanstant som inte är så värst uppiffad i vardagen, i synnerhet inte i stallet. Dock tycker jag att det är jättepinsamt att vara fel klädd i en mer "offentlig miljö", både inför den egna gruppen och andra gäster.
De är annars inga snorkiga typer men brukar ligga några snäpp över mig när det gäller klädsel, mode och att rent allmänt fixa till sig.
Så - vad bör jag ha på mig?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-01 19:26
#1

För min egen del så klär jag mig i det jag känner mig bekväm med.

Ett par snyggare jeans och en nyare tröja-

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-10-01 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Klädsel på en tjej middag ,

HH 🙂

Soligajag1
2019-10-01 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag tycker om att klä upp mig då och då , 😀👍 Här syns bara min blues , till den har jag en svart kjol och svarta tights ,

HH 🙂

Honestyisdead
2019-10-01 20:06
#4

Jag hade kört på jeans och en snygg skjorta. Eftersom du är bekväm med jeans. Det passar på dom flesta ställen.

[Devya]
2019-10-02 14:13
#5

Ett par högklackade skor gör stor skillnad på vardagskläder. :)

Lona
2019-10-03 08:31
#6

Tack för era tips! Ja, det blir nog jeans, får rota reda på mina nyaste + en hyfsad blus. Jag kanske kan ha lite finare smycken också. 👍 Grejen är ju att även om mitt "vardagsjag" är bekväm i jeans så är jag obekväm när andra inte har det. När jag jobbade så hade jag i princip alltid jeans och någon vardagstop, de andra hade lite snyggare byxor osv. På helgerna var det väl lite ledigare klädsel - men då såg de ut som jag gjorde på vardagarna. Lite skillnad i lön också, iof. #2 och #3, Vad fin du är! 🤗


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Soligajag1
2019-10-03 08:53
#7

#6 Tack så mycket ! Jag önskar dig en riktigt mysig ’tjejkväll’ 😀❤️👍

HH 🙂

Lona
2019-10-03 09:00
#8

#7, Tack! Det låter förmodligen väldigt bortskämt men min mamma har lovat att köra in mig till stan. Inte lätt att köra i centrala Göteborg för att inte tala om att hitta en parkering. Att åka kollektivt är inte ett alternativ men det här ökar chanserna rejält att jag fixar kvällen. 👍 Jag har verkligen världens snällaste mamma! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
2019-10-03 09:15
#9

#8 Inte alls bortskämt ! Ni har säkert mysigt ihop och hjälper varandra ! 😀❤️ Jag hade oxå en underbar mamma ( hon gick bort 2016 augusti, 78 år , sjuk ) saknar henne varje dag ! ❤️

HH 🙂

Maria
2019-10-04 09:20
#10

#0 Hoppas ni får det trevligt.🙂

Jag är en jeanstant så jag skulle ha på mig de finaste jeans jag har och en topp av något slag. Jag har nästan bara toppar av Gudrun Sjödén numera så det skulle bli någon av dessa.

Jag ska ex. på begravning idag och då blir det mina svarta jeans och en svart/grå rutig blus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: