Vi i stallet ska på tjejmiddag på Blackstone, ett steakhouse i Göteborg. Hur ska man vara klädd?? Jag
är vanligtvis en typisk jeanstant som inte är så värst uppiffad i
vardagen, i synnerhet inte i stallet. Dock tycker jag att det är
jättepinsamt att vara fel klädd i en mer "offentlig miljö", både inför
den egna gruppen och andra gäster. De är annars inga snorkiga typer
men brukar ligga några snäpp över mig när det gäller klädsel, mode och
att rent allmänt fixa till sig. Så - vad bör jag ha på mig?
"Glass löser allt!"/Källa Glassgård, Öland Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhet
Tack för era tips! Ja, det blir nog jeans, får rota reda på mina nyaste + en hyfsad blus. Jag kanske kan ha lite finare smycken också. 👍
Grejen är ju att även om mitt "vardagsjag" är bekväm i jeans så är jag obekväm när andra inte har det. När jag jobbade så hade jag i princip alltid jeans och någon vardagstop, de andra hade lite snyggare byxor osv. På helgerna var det väl lite ledigare klädsel - men då såg de ut som jag gjorde på vardagarna. Lite skillnad i lön också, iof.
#2 och #3, Vad fin du är! 🤗
"Glass löser allt!"/Källa Glassgård, Öland Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhet
#7, Tack! Det låter förmodligen väldigt bortskämt men min mamma har lovat att köra in mig till stan. Inte lätt att köra i centrala Göteborg för att inte tala om att hitta en parkering. Att åka kollektivt är inte ett alternativ men det här ökar chanserna rejält att jag fixar kvällen. 👍 Jag har verkligen världens snällaste mamma! ❤️
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.