Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1232 ggr
Anonym
Anonym
9/28/19, 11:02 PM

Ingen sexlust

Har ätit p-piller i några år, massa olika sorter. Har det senaste insett att min sexlust antagligen påverkas av dom. Känner nästan ingen alls. Däremot dagarna efter mens, då är det hur mycket som helst. Sen när jag börjar med p-pillerna igen försvinner det igen efter någon dag. Tror ni att det kan bero på dom? Eller är det vanligt att man känner extra mycket dagarna efter mens? Om det beror på dom, vilket preventivmedel kan jag byta till som fungerar bättre?

Annons:
Cireea
9/29/19, 12:47 AM
#1

Jag upplevde att sexlusten minskade när jag åt minipiller. Vad är det för typ av p-piller du äter? Det finns ju flera olika varianter. 

Du är inte ensam om att uppleva minskad sexlust vid ppiller och det kanske kan finnas någon sort som är bättre för just dig. 🙂Jag hade därför tagit kontakt med en barnmorska (bästa är om du kontaktar den som skrivit ut dina tidigare p-piller) och förklarat läget så kan du få hjälp att hitta något bättre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LindhaF
9/29/19, 7:38 AM
#2

Hur länge har du levt i samma relation

Sparven88
9/29/19, 7:36 PM
#3

Jag käkade ppiller i säkert 10 år, och tyckte att jag mådde "bra" av dem. Men när jag väl slutade med dem då jag och sambon skulle skaffa barn insåg jag hur mkt de trots att påverkat mig. Jag blev gladare, piggare, fick mer sexlust, blev våtare vid upphetsning. Upplevde sån väldig förändring att jag bestämde mig för att aldrig börja med ppiller igen. Mellan barn 1 och barn 2 satte jag in en hormonspiral, och mådde väldigt bra av den. Så nu efter 2a barnet har jag också satt in en hormonspiral, och jag upplever inte alls att jag blir lika påverkad av den som jag blev av ppillerna.

Upp till toppen
Annons: