Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 976 ggr
Wilola
9/27/19, 6:26 PM

Snodda tvättider

Varje gång jag ska gå ner och tvätta på mina bokade tvättider så är det någon annan som tvättar. Verkar som att de inte fattar att man måste boka och inte bara kan gå ner och tvätta när man känner för det. Börjar bli riktigt trött på det här. Har sagt till hyresvärden men inget har förändrats. Har inte möjlighet att skaffa egen tvättmaskin. Någon som har tips och råd om vad jag kan göra?

Annons:
Honestyisdead
9/27/19, 7:16 PM
#1

Jag hade samma problem. Jag tog ut deras tvätt och slängde i korridoren. Blev en del bråk, men det tog jag gärna.

Livingthelife
9/27/19, 7:58 PM
#2

Riv ur tvätten och ta diskussionen om det blir någon. Vi gjorde så i gamla lägenheten och där kunde du bara komma in till tvättmaskinerna på din tid då det var blipp, vi ryckte ur tvätten och ställde i "korridoren". Samma med torkrummet, det hade man 1h extra efter tvättid och många gånger fick vi ta ner någon annans tvätt och lät det sen stå kvar i torkrummet då de inte kom åt det utan att ringa på hos oss.

Lona
9/28/19, 11:15 PM
#3

Undrar varför just tvättstugan är en sån stötesten och att folk inte kan sköta sig? Det är ju en klassiker med arga lappar, har ni testat? 🤔 😂 Vi hade iofs folk som sov(!) inne i tvättstugan på det första stället jag bodde. 😲


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
10/3/19, 8:58 AM
#4

Jisses ! 😱 Ja , men jag förstår INTE varför det ska va så svårt ! Det är ju likadant för alla , vi måste skriva upp tider när vi ska tvätta ! Äntligen har vi fått en ’blip ’ så INGEN ANNAN kommer in när man tvättar ! Sedan kan man boka tid via Mimer.se - toppen !

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: