Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1656 ggr
ks172
9/3/19, 11:13 PM

Ömt/ont i hårbotten

Jag har haft ont i hårbotten och tappat mer hår än vanligt i en månad nu, vad kan det bero på? Jag har ont i hårbotten även när jag inte rör huvudet och har inte heller nå utslag.


Annons:
Honestyisdead
9/4/19, 5:41 AM
#1

Gå till en läkare och kolla upp det. Helt omöjligt för någon på Internet att veta vad det beror på.

ks172
9/4/19, 11:54 AM
#2

Jag vet att någon inte kan ge en diagnos till mig, det jag söker efter är om någon varit om liknande och kan ge tips.


Honestyisdead
9/5/19, 12:22 AM
#3

Jag förstår att du vill ha tips, men du borde verkligen kolla upp det.

[Devya]
9/5/19, 5:29 AM
#4

Sök hjälp och uppdatera gärna ifall någon annan senare dyker upp här med samma problem. Man ska dock alltid kolla upp sådant där oberoende men jag förstår att du även vill hitta andra med liknande erfarenheter.

Om du färgar håret ofta så kan ju det ioförsig vara en orsak men lustigt att du då inte har några utslag eller liknande.

ks172
9/16/19, 11:42 AM
#5

Jag färgar håret 1 gång på sex månader så det är inte ofta. Jag testar mig fram och får se om det sker en förändring.


[Devya]
9/16/19, 12:56 PM
#6

#5 Nja, jag ser det faktiskt som ofta men kanske för att jag slutade färgade håret för 6 år sedan och där innan färgade jag det max 1 gång i året. Och så beror det väl också på om man bleker håret eller ej. Bleker man håret så skadar det ens hårbotten ganska så mycket kan jag tro.

Jag tycker ändå du borde gå kolla upp det så det inte handlar om något allvarligare. =/

Annons:
ks172
9/16/19, 11:45 PM
#7

#6 Det är väl lagomt tror jag. Jag har aldrig blekt mitt hår utan bara färgat som vanligt. Jag klippte mig för ca 1 månad sen och frisören sa att det är mycket hår som jag tappar. Hon såg inget konstigt på hårbottnet heller. Sen har jag inte stressat. De flesta gånger jag har haft kontakt med VC så har jag varit missnöjd tex magbesvär jag haft sade dem att jag var bara stressad men efter att ha testat mig fram så äre IBS och laktos ( skickade in tester till nå speciell klinik) osv. Känns meningslöst :/


Upp till toppen
Annons: