Den kvinnliga kroppen

Ömt/ont i hårbotten

2019-09-03 23:13 #0 av: ks172

Jag har haft ont i hårbotten och tappat mer hår än vanligt i en månad nu, vad kan det bero på? Jag har ont i hårbotten även när jag inte rör huvudet och har inte heller nå utslag.

Anmäl
2019-09-04 05:41 #1 av: Hera

Gå till en läkare och kolla upp det. Helt omöjligt för någon på Internet att veta vad det beror på.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-09-04 11:54 #2 av: ks172

Jag vet att någon inte kan ge en diagnos till mig, det jag söker efter är om någon varit om liknande och kan ge tips.

Anmäl
2019-09-05 00:22 #3 av: Hera

Jag förstår att du vill ha tips, men du borde verkligen kolla upp det.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-09-05 05:29 #4 av: Devya

Sök hjälp och uppdatera gärna ifall någon annan senare dyker upp här med samma problem. Man ska dock alltid kolla upp sådant där oberoende men jag förstår att du även vill hitta andra med liknande erfarenheter.

Om du färgar håret ofta så kan ju det ioförsig vara en orsak men lustigt att du då inte har några utslag eller liknande.

Anmäl
2019-09-16 11:42 #5 av: ks172

Jag färgar håret 1 gång på sex månader så det är inte ofta. Jag testar mig fram och får se om det sker en förändring.

Anmäl
2019-09-16 12:56 #6 av: Devya

#5 Nja, jag ser det faktiskt som ofta men kanske för att jag slutade färgade håret för 6 år sedan och där innan färgade jag det max 1 gång i året. Och så beror det väl också på om man bleker håret eller ej. Bleker man håret så skadar det ens hårbotten ganska så mycket kan jag tro.

Jag tycker ändå du borde gå kolla upp det så det inte handlar om något allvarligare. =/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.