Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 993 ggr
Wilola
8/18/19, 5:44 PM

Släppa fram mens

Jag tar p-piller (prionelle 28) och har ätit ihop kartorna 3-4 gånger nu för att skippa mensen. Är nu på första veckan på en karta, och har börjat få mellanblödningar. Kan jag skippa p-pillerna i några dagar för att släppa fram mensen?

Annons:
Honestyisdead
8/18/19, 5:57 PM
#1

Då får du börja på en ny karta efter mensen.

Wilola
8/18/19, 5:58 PM
#2

#1 okej, varför? :o

[Devya]
8/18/19, 7:26 PM
#3

#2 Har ingen berättat för dig hur dessa piller fungerar? Det går ju också att läsa på om dem, det borde komma en bruksansvisning med dem.

Om du börjar skippa piller hursomhelst så kan du råka bli gravid om du är sexuellt aktiv. Följ kartan till slut och gör som man ska göra och hitta inte på något eget system. :)

vendelay
8/18/19, 9:02 PM
#4

Jag har lärt mig att när det kommer en mellanblödning ska jag sluta äta p-pillren i en vecka (7 dagar) och därefter fortsätta som vanligt där jag slutade. Alltså, exakt som TS skriver.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
8/18/19, 9:06 PM
#5

#4 Ts får läsa bipackssedeln eller inne på FASS.se

För så var det inte på mina.

[Devya]
8/19/19, 5:30 AM
#6

#4 Så fungerar inte mina. Man får absolut inte sluta hur man vill med de piller jag tar och så är det oftast med många piller.

Annons:
-Aida-
8/19/19, 1:11 PM
#7

Följer du inte kartan ordentligt så blir ditt skydd sämre, man kan nog hoppa nån mens men inte hela tiden, de kommer att ta sig igenom sen ändå. Läs din bipacksedeln för hur just dina piller fungerar.

Wilola
8/19/19, 3:28 PM
#8

#7 Min barnmorska sa att det var bättre att hoppa över mensen

Honestyisdead
8/19/19, 3:52 PM
#9

#8 Bättre för vad?

Hoppar man över så brukar man till slut få blödning ändå.

vendelay
8/19/19, 7:17 PM
#10

Håller helt med om att TS borde läsa bipacksedeln, eller kanske ringa vården och fråga om det känns svårt att förstå texten!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
8/19/19, 7:49 PM
#11

#10 Ja bra tips. Förstår man inte texten kan man alltid ringa och fråga :)

Upp till toppen
Annons: