Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1039 ggr
Anonym010
8/11/19, 6:48 PM

Min mamma skadar våran familj (X)

 Min mamma och jag har gått igenom extremt mycket tillsammans, sen jag föddes. Hon har tagit droger, haft pojkvänner som har misshandlat henne och har haft elaka föräldrar.

För 8 år sedan så skaffade hon en pojkvän som misshandlade mig i ca 6 år innan jag sattes i behandlingshem av anledningen att jag hade utvecklat en sorts "aggressivitet"  och inte klarade av att umgås med min familj. Jag fick bl.a bordeline, adhd och autism på mina papper, när jag var tolv år. När jag väl fyllde femton fick jag flytta hem igen då  hon hade skiljt sig med sin pojkvän, men då hade hon även hunnit föda tre stycken barn med honom. 

Idag när jag är 17 så bor jag fortfarande hemma, och det är KAOS! Fullständigt KAOS! Så pass att jag har börjat avsky min mamma och hennes barn (nej, jag kallar dem inte syskon. Kalla mig grym, men ni ska få veta varför.) Mamma träffade en kille för två år sedan, och har ledigt varannan helg från barnen. I ca ett år har dem träffats varje ledig stund de har fått tillsammans, vilket har resulterat att jag har fått ta ansvar för ett av barnen vars pappa inte delas med dem andra. Han är elva år och han är mitt ansvar. Har har dessutom asperger vilket inte är en bra kombo med det lilla tålamod jag har byggt upp under tiden👍.

Jag får ingen mat dem gångerna hon åker till hennes "man" som hon kallar honom, vi kanske får en hundring att dela på om vi har tur. Det ska jag köpa mat för och laga till oss två. Detta har resulterat till ett väldigt snålt kylskåp och skafferi eftersom ofta äter hos honom (under tiden har vi fått äta hos dem kanske tre gånger på ett år!) Så jag har rasat i vikt och är underviktig för att jag inte får i mig näring, och då rasar även min ork vilket har resulterat i att jag inte orkar laga mat längre. Jag är 177 cm lång och väger 58 kg😐..

Jag tjänar pengar på ett jobb jag har, men det räcker absolut inte för att läggas på massor av middagar- ca 1000-2000 i månaden. Jag har fått sedan jag var femton år fått köpa ALLT själv! Shampo, balsam, hygienartiklar, underkläder, kläder inkl jackor, lakan till min säng, skrivbord till mitt rum, gardiner, acne medel, tågbiljetter, busskort… ALLT! Nu måste jag dessutom snart betala hyra hemma enligt henne och spara ihop till bil och körkort. Hennes man dock kan hon skämma bort men den kassa ekonomi hon har eftersom hon är sjukskriven, men att hämta mig på tågstationen går inte för att hon är ju upptagen med att laga middag tillsammans med honom! Ni skulle ha sett när han opererade handen, jävlar vad hon kunde skjutsa honom överallt, mata honom och göra saker för honom. Hon är dessutom en jävel på att skryta om deras sexliv inför mig 🤮…

Jag kommer inte ihåg senaste gången vi kollade på film tillsammans, vi har gjort en sak i år och då åkte vi och plockade Svamp. Min mamma har dessutom slängt ut sig kommentarer som "haha vad glad jag är som inte har lika mycket celluliter som du!" och "om jag hade haft så mycket finnar i ansiktet så hade jag inte vågat gå ut, men det är ju jag." eller "Här, du kan ta mina gamla jeans eftersom mina lår är mindre än dina!" 🤔

SAMTIDIGT! Här kommer det roliga. Ibland så säger hon att hon är så stolt över mig, att jag är så vacker, att gud vad vuxen och bra jag är, och nästa dag så säger hon inte ens godnatt🤔..

Nu går vi till hennes två yngre barn, som det är något fel på. Förlåt, det är antagligen hennes fel och deras störda pappa det är fel på (han är mytoman och har flera diagnoser, älskade verkligen att misshandla mig när jag var barn😃!) Dem är 6 och 8 år. De har kastat knivar efter mamma, kallar mig hora inkl alla andra, säger till sin äldre bror att han ska suga kuk, går fram till främmande och "pistol" hotar dem, bryter sig in i skolans förvarings utrymme och ljuger HELA tiden, kastar maten i golvet om maten inte duger, gråter om de inte får vad de vill när vi går i affären eller när dem får sina julklappar. En gång sa dem dessutom att de skulle mörda mig när jag sover😐.. Dem slåss med varandra hela tiden och tar sönder alla sina leksaker. De går båda på medicin, men jag tror inte socialen har en jävla aning om hur illa det faktiskt är för mamma brer gärna ett brett lager smör över hela situationen. 

Det värsta i år när mamma släppte av mig utanför tågstationen (som jag för några månader sedan vart utsatt för en våldtäktsförsök på..) och vägrade stanna med mig och vänta på tåget. 

Detta är verkligen en liten del av vad som händer i min familj och jag kommer snart ta livet av mig för jag orkar inte längre💔

Annons:
Anonym010
8/11/19, 6:53 PM
#1

Under helgen har mamma varit borta och jag fick en utskällning nyss för jag inte hade hjälpt min bror att laga mat (jag orkar knappt gå upp för trappan just nu.) Jag har druckit ett glas vatten idag men ska äta några mackor och gröt innan jag somnar. Garanterar att mamma åt pizza med sin man igen, de ÄLSKAR verkligen godsaker, det intygar hon väldigt ofta🙂

TILLÄGG: mamma har brytit med hela släkten och min riktiga pappa är död så jag har ingen familj att vända mig till.

Stallmima
8/11/19, 7:18 PM
#2

Tycker du ska ta kontakt med socialtjänsten i din kommun, ta gärna hjälp av någon utomstående vuxen som kan följa med dig eller hjälpa dig ringa samtal. Så här kan det ju inte fortsätta för dig. Lycka till!  🌺

Sindri
8/11/19, 10:38 PM
#3

Men kära barn - hur klarar du av att gå i skolan ens. Du måste prata med socialen. Ring till din kommun, om du inte kan eller vet hur så börja med att tala med någon i skolan. Kurator? Skolsköterska?
Du har varit utsatt för missförhållanden så länge att du accepterar långt mer än vad du skall.  
En sak dock. Även om din mamma har brutit med hela sin släkt så hindrar inte det att du har kontakt med dem om du och de vill. Du får göra precis som du vill i den saken. Det kanske finns någon/några där som vill stötta dig. Det kan väl finnas  någon på din pappas sida också?

[EM_L]
8/12/19, 5:18 PM
#4

O-ookej…..

Hur har du klarat dig igenom detta?? Hur???

Ta kontakt med socialen och prata med dem. Om din mamma sedan får reda på att du har pratat med dem och hotar dig så ska soc skydda dig.

Har du vänner eller lärare som kan hjälpa dig???

Draken
8/17/19, 4:50 PM
#5

Men snälla 😕 Ta kontakt med socialen i din kommun och berätta för dem hur illa det är. Detta kan inte få fortgå, du kommer gå under, hur orkar du ?

Du är 17 år gammal, du skall absolut inte ha ensam ansvar för mindreåriga , du är själv ett barn och behöver tas omhand av dina föräldrar .

Hur är det med din pappa ? Finns han med i bilden ? Det framgick inte av ditt första inlägg.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Vixxen
8/18/19, 6:32 PM
#6

Hur går det?

Annons:
Upp till toppen
Annons: