Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1193 ggr
Anonym010
2019-08-08 17:49

P-piller, mer acne?!

Hej! För ca 5 månader sedan slutade jag ta mina p-piller dels för att jag var för lat att ta mig till ungdomsmottagningen och dels för jag trodde att det var bättre för min hälsa att sluta. Tiden gick, och jag fick mer finnar än vad jag hade tänkt och humöret kunde inte bli mer ostabilt.

Så jag sa till mig själv att jag måste börja med piller igen, drog med mig mamma till ungdomsmottagningen och fick mina p-piller utskriva (de jag hade förut!) 

Dem gav mig jätte fin hy, inga finnar alls och rätt stabilt humör innan jag slutade med dem (hade tagit dem över 1 år då!) 

Har tagit dem två veckor nu OCH JAG HAR FINNAR ÖVERALLT! I pannan, på näsan, på kinden ÖVERALLT! Det gör ont och jag har en väldigt bra hudvårdsrutin (där sitter inte problemen, kan jag garantera!) Humöret är jätte bra dock och jag känner mig mycket piggare. Har tagit flera grav test och är inte gravid. Äter betydligt nyttigare än jag brukar och dricker mer vatten än vad jag har gjort på sjutusen år.

Är skitledsen för att jag är fruktansvärt osäker just nu, vill  inte kolla folk i ögonen och många har pekat ut hur dålig min hy är (på två veckor…) 

Hjälp? Någon som varit med om liknande?

Tar Rosal om någon undrar.

Annons:
Livingthelife
2019-08-08 20:49
#1

Det tar uppåt 3 mån innan kroppen lärt sig hantera hormonet, så försök och hänga i! :)

Anonymos
2019-08-21 10:05
#2

Jag slutade äta ppiller för över ett år sedan och än är det inte helt bra kan jag lova.🤔 Det tar tid även om barnmorskorna säger 3-6 månader…

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: