Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 680 ggr
Anonym
Anonym
2019-08-07 10:40

Flytningar och sveda

Sveda och flytningar efter sex. Kan hålla på flera dagar med flytningarna. Är nte varje gång men ofta. Vad kan det bero på? Nej ingen av oss har någon könssjukdom

Annons:
Maria
2019-08-07 10:43
#1

Låter som svampinfektion.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-08-07 11:10
#2

Kissar du direkt efter ni haft sex? Gör det annars, det kan skölja bort en del irriterande ämnen eller baskelusker. Även om din partner inte har någon könssjukdom så kan han ha en bakterieflora som du inte riktigt tål. Använder ni kondom eller glidmedel och i så fall i vilket material/sort? Det kan vara något där du reagerar på också.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anonym
Anonym
2019-08-07 17:30
#3

#2 Kissar alltid efter sex.  
Vi har varit tillsammans i över 10 år. Kan det bara ändras sådär?

Varken kondom eller glidmedel

#1 Bara efter sex? För har vi inte sex på tex en vecka går det bort själv

Lona
2019-08-07 18:49
#4

När började det?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anonym
Anonym
2019-08-07 20:02
#5

#4 För 3-4 månader sedan

Lona
2019-08-07 20:21
#6

Är du SÄKER på att ingen av er har någon könssjukdom? Förutom den uppenbara (minimala) möjligheten att ha blivit smittad så händer det att vissa könssjukdomar sprids på annat sätt även om det är sällan. I och för sig så är det väl inte typiska symtom för någon specifik STD heller. Annars så tänker jag också på Svamp - det är ju möjligt att du har en svampinfektion som triggas igång när ni har sex för att sedan gå tillbaks och ligga latent till nästa gång?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Anonym
Anonym
2019-08-07 20:27
#7

#6 Ja 100% säker. Varit tillsammans i över 10 år och kollade oss när vi blev tillsammans.

[Devya]
2019-08-08 19:46
#8

#7 Det är tyvärr omöjligt att vara 100% säker. Så pass mycket ska man inte förlita sig på sin partners trohet, inte då det gäller hälsan. Jag vet inte hur många gånger jag har läst om människor som har skrivit precis som du och sen har det ändå visat sig att sin kära partner har varit otrogen och dragit med sig hem en könssjukdom. Så det är alltjämt bäst att kolla dig med jämna mellanrum. Det gör jag fast jag ändå känner att jag litar på min partner men 100% säker kan man aldrig vara. Jag tar inga risker med min hälsa.

Det är dock mycket möjligt att det kan handla om Svamp. Det misstänker jag åtminstone med tanke på dina symptom. Boka tid hos gynekologen och få ett bättre svar. :)

Anonym
Anonym
2019-08-08 19:50
#9

#8 Han har inte varit otrogen. Han skulle aldrig kunna dölja det (känner han väldigt väl efter så länge). Som nålrädd undviker jag det. Ser ingen mening med att åka och testa sig ofta när man har partner.

Har varit i kontakt med gyn men de var inte till hjälp. De sa att jag ska använda kondom och glidmedel trots att jag inte tål kondomer plus att det inte är skönt

Fridaaaa
2019-08-08 19:51
#10

Jag har samma problem! Och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2019-08-08 20:05
#11

#9 Det är vad många naivt tror om sin partner och de är de som kan bli svårt chockade. Nu säger jag inte att din partner har varit otrogen men det är alltid värt att vara på den säkra sidan och gå på check ups nu som då för sin hälsas skull. Du kan endast vara 100% säker om din egen trohet men aldrig om någon annans. 

Kan ju nämna att även jag var tillsammans med någon i 10 år och trodde att vi kände varandra till 100%. Vi hade inte ens några ex, vi  var varandras första partner. Det visade sig ändå att han hade varit otrogen vilket jag fick veta långt efter att vi hade gjort slut. Kanske därför som jag har blivit mer av en realist (även om folk kanske hävdar att jag är en pessimist). :)

Nåja, det är ju min personliga åsikt. Du behöver inte hålla med om något som jag skriver. :)

Tycker det är hemskt att gyn har gett dig ett sådant råd. Var du faktiskt där på en check up? De misstänkte inte Svamp eller dylikt? Låter bara så otroligt konstigt att de bara rekommenderade kondom och glidmedel. Det här är ju något som helt plötsligt har uppstått så det är ju lite mysko.

Annars rekommenderar jag att smörja in dig med kokosolja. Det kanske kan hjälpa dig. Det hjälpte mig efter att jag hade gått på en antibiotika kur och började känna av lite obehag där nere. Efter att ha smörjt in mig flera gånger om dagen så försvann det efter två-tre dagar.

Anonym
Anonym
2019-08-09 06:24
#12

#11 jag är varken naiv eller orolig Ja jag var på undersökning och de såg inget

Wilola
2019-08-12 00:08
#13

Hur ser flytningarna ut? Jag hade samma och det var Svamp, fick piller av en läkare och nu kan jag ha sex utan att det kommer tillbaks

Annons:
Upp till toppen
Annons: