Annons:
Etikettmammarollen
Läst 1061 ggr
[tellhimbye]
2019-07-26 00:03

3 mån bebis rullar över till mage sömn fara

Min 3 månaders bebis har börjat rulla över till mage, är osäker om hon kan vända sig rätt igen. Vänder sig från rygg till mage alltså. Är rädd detta ska hända i sömnen o att hon inte ska kunna rulla tillbaks, kan någon lugna mig? Eller är det något man kan göra, svårt att ha mer koll under timmarna man sover.

Annons:
[Devya]
2019-07-26 05:08
#1

Då de börjar göra det på egen hand så är det okej och inget att oroa sig för. Hon lär  protestera om hon inte vill ligga på magen och du lär nog höra det isåfall. :)

Min dotter har från dag ett legat på magen, på mig. Sen vid vecka 8 så låg hon själv på mage i sin säng och det var aldrig något problem.

Maria
2019-07-26 06:38
#2

När min son var bebis (han är 35 år nu) så skulle barn ligga på magen. Det var det allra bästa enligt dåvarande rön.

Han hade svårt att sova på magen och vände sig alltid på rygg och jag var så oroad.😉

Det är inga problem. De små känner hur de vill göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katti
2019-08-10 17:33
#3

Jag kan inte sova på något annat sätt än platt på mage. Kan verkligen inte, har sovit på mage genom tre graviditeter och direkt efter två omfattande bukoperationer! När min äldsta son var liten (han är 20 nu) lades han naturligtvis på rygg, allt annat var ju "förbjudet". Och jäklar vilka problem vi hade att få den ungen att sova! Jag har gått måååånga mil med honom i vagn utan att få honom att somna. Till sist gav vi helt upp liggvagnen och jag bar honom alltid i bärsele. Det gick jättebra, och somnade gjorde han också! Jag blev en mästare på att föra honom sovande från bärselen till sängen, men så snart han vaknade till var det bara att börja om… Det är först i efterhand jag insåg att han ju hela tiden ville ligga på mage.

Mitt råd är sunt förnuft, och i alla fall mitt sunda förnuft säger vi föredrar olika sätt att sova på.  Och när de kan vända sig själva, om inte förr, ska de naturligtvis få sova som de vill!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Sarah
2019-08-29 10:59
#4
Upp till toppen
Annons: