Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2096 ggr
Jenny-Li
7/25/19, 5:55 AM

Bröstförstoring

Hej!

Jag har länge mått väldigt dåligt över mina små tuttar.

Under mina skolår så blev jag ständigt kallad planka och jag gisasar att detta har satt sina spår.

Att lägga sig under kniven och betala en sjukt massa pengar har jag tyvärr inte råd med. Däremot hittade jag en blogg där en tjej skriver om hur hon fått större bröst genom att använda piller.. Jag vet inte om det funkar eller inte?

Någon av er som har erfarenhet?

Ni kan ju kolla här om ni vill se vad hon skriver

Tack!

Annons:
Herveaux
7/25/19, 7:04 AM
#1

Tänk så här. Om dessa piller hade fungerat, hade då plastikindustrin omsatt miljarder världen över? 
Om dessa piller hade fungerat, vart är de kliniska prövningarna och vetenskapliga studierna som bevisar effekten?

Bluff och båg säger jag. 

Min man jobbar som huvudregistrator på Läkemdelesverket så jag kan ju be honom att kolla vad dom har för handlingar om det där företaget. 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
7/25/19, 12:35 PM
#2

Instämmer helt med #1. Om de vore så fantastiskt bra, tänk hur mycket läkemedelsföretagen skulle håva in om de tog patent på pillren! Dessutom skulle det spridas betydligt mer än via en "blogg" som är uppenbar reklam. Man kan fråga sig varför "vätskeretentionen" skulle sätta sig enbart i brösten - OM det påverkar så skulle man bli plufsig i hela kroppen. Bluff och båg, lägg dina pengar på något annat!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vixxen
7/25/19, 6:16 PM
#3

Du duger som du är! Kasta inga pengar på onödiga piller eller operationer.

LindhaF
10/4/19, 7:44 PM
#4

Du kan låna för att operera dig,jag lovar att ditt självförtroende kommer bli bättre,kläderna sitter bättre

[octavia_]
10/5/19, 5:02 PM
#5

#4 Det är inte alls säkert. Jag har stora bröst och har svårt att hitta kläder som sitter bra.

[Devya]
10/5/19, 8:24 PM
#6

#5 Ehm, nu var det väl inte tal om exakt hur stora brösten skulle vara?

Annons:
[octavia_]
10/6/19, 6:37 AM
#7

#6 Och jag sa inte exakt hur stora mina är, men jag är inte "platt".

[Devya]
10/6/19, 8:18 AM
#8

#5 Du sa stora bröst. Så jag antog att du då hade stora bröst. Stora bröst för mig betyder allt som går över D. :)

Jag har D-kupa och kläderna brukar sitta bra mycket bättre på mig nu än då jag hade större än så.  Min vän som har a-kupa har svårt för att hitta kläder som passar snyggt på henne, speciellt klänningar som i princip kräver att man har större än a-kupa. Hon kan absolut inte låna mina kläder även om vi annars är lika stora. Bysten skiljer för mycket åt.

Sindri
10/6/19, 11:47 PM
#9

Det står något om östrogen i "artikeln". Östrogen kanske kan ge större bröst. Vissa säger att män som dricker mycket öl får bröst, eftersom humle innehåller mycket östrogen.
MEN, icke desto mindre verkar det livsfarligt eftersom man gjort kopplingar mellan östrogen och bröstcancer. Jag skulle aldrig äta något som innehåller ett så potent hormon, och som dessutom inte är ordentligt undersökt.
Tester har dessutom visat att olika såna här mirakelmediciner som aldrig kontrolleras kan vara hur förorenade som helst och t.o.m. innehålla stora mängder gifter, bly, arsenik mm. (Man har t.o.m. hittat avföring från möss i någon "medicin")

Tyvärr har man ännu inte hittat några mirakelmediciner av något slag, och det där är definitivt inte ett av dem.

Jag tycker du skall lära dig leva med den kropp du fått.  Satsa på insidan istället, den kan du göra något åt. Jag har motsatt problem mot vad du har och det har ibland varit tungt (i dubbel bemärkelse, och går definitivt inte att hitta klänningar att köpa), men jag har accepterat det som det är.

Om du ser dig omkring kommer du att se massor med tjejer/kvinnor med väldigt små bröst som är attraktiva, eftertraktade, framgångsrika, i lyckliga förhållanden mm, så jag lovar det är inte brösten det hänger på.

Silverfågel
11/9/19, 7:22 AM
#10

#9 wow vilken bra information! :O Jag instämmer och anser att det är en dålig idé att äta hormoner då de påverkar vår kropp och psyke så pass mycket att jag inte tror det är bra att ”distupta” vårt system. För det verkar väldigt avancerat… I perioden innan ägglossning så ökar östrogen och det får olika konsekvenser och efter ägglossningen så ökar istället progesteronet och det har andra kroppsliga och fysiska konsekvenser. Sen har vi lite andra hormoner också som också påverkar och ger konsekvenser.. och jag har glömt lite så detta är inte fullständigt. Att mixtra med detta och störa ”systemet” som förmodligen har perfektionerats under en lång tid skulle jag säga är en dum idé om inte en läkare som är påläst kanske säger annorlunda?

Silverfågel
11/9/19, 7:38 AM
#11

Å personligen har jag också små bröst (lite för små för 85A men använder den strl endå) Har alltid mått dåligt över det och haft tjocka tröjor på mig. Ingen har dock sagt något till mig utan allt är bara i mitt huvud. ”Jag vill också ha större bröst.” = Jag jämför mig med andra ”kroppar”…. Senast för någon helg sedan så skrev jag på skoj till en person att jag ska skaffa bröstförstoring. Det var på skoj men innerst inne kände jag att det var jobbigt att de är så små… För några månader sedan så googlade jag på ”how to get bigger boobs” och sparade två textdokument på saker man kan äta för att få större bröst. Det var på engelska och det jag minns var oregano och kanske havre. Jag har mest bara killkompisar, vet inte om det är detsamma för dig. Alltid när det kommit på tals (jag initierar) så har flera sagt att de gillar små bröst. Jag har googlat och anonyma killar har skrivit att det gillar små bröst. En väldigt öppen vän sa för flera år sedan att han snarare älskade alla sorters boobs. Och jag tror snarare att det är fallet. Boobs som boobs! :) de kommer i alla former. :) Jag har inte haft många pojkvänner men ingen har klagat på mina bröst någonsin. Och jag har nu gått upp några kilon och känner mig faktiskt mer bekväm med min kropp… men får se, har inte riktigt vant mig än. :)

koppargaller
11/16/19, 10:44 PM
#12

Oregano o havre lär inte hjälpa.

powerade
11/17/19, 4:32 PM
#13

Känner också att det är ganska mycket bullshit. Meeeen jag har fått för mig att om små bröst påverkar en tillräckligt mycket kan man få beviljat att operera? Sen det med kläder. Tror det beror på vad man vill bära. Jag t.ex tycker det är skitfult på mig att ha tröjor upp mot halsen för brösten gör det fult. Tror dem flesta hade önskat något annat. Så som många med platt hår önskar lockigt och tvärtom.

Annons:
Silverfågel
11/20/19, 7:50 PM
#14
Upp till toppen
Annons: