Annons:
Etikettoff-topic
Läst 768 ggr
[Urfokus94]
7/19/19, 1:23 AM

OT träna hemma?

Kan man träna hemma på något sätt? Neeej jag kan inte följa instruktionsvideos.. är sämst på det. Undrar om man till exempel i 30 minuter bara dansar runt till musik rör armar ben o rumpa mycket ger det något resultat /bränner kalorier? Eller är det bara i onödan? Kommer vara hemma mer ett tag så undrar över hur jag kan få utlopp för behov av träning /rörelse

Annons:
[Devya]
7/19/19, 5:26 AM
#1

Dansa på bara tills du blir svettig så har du fått en bra workout. Varför skulle du någonsin få för dig att det är onödigt? All motion är ju bättre än ingenting.

Dansa på i 30min och gör det ett par gånger i veckan (helst 3-4ggr i veckan) och så kan du börja se resultat efter någon månad.

Jag har börjat på med att springa 3-4ggr i veckan och börjar redan efter två veckor se resultat. Då håller jag inte på länge utan ca 40min där jag varierar mellan att springa och jogga lugnt, passligt så att jag får upp ett flås och börjar svettas. Dansa skulle vara minst lika bra men jag vill ut och röra på mig och inte stanna inomhus. :)

-Aida-
7/19/19, 9:26 AM
#2

Dansa är ett ruskigt bra sätt att träna på. Brukar spela just dance, får träningsvärk i flera dagar efteråt.

Mooniq
7/21/19, 7:28 AM
#3

OM du har tv-spel hemma så finns massa roliga rörelsespel - där man dansar, bowlar, åker skidor med mera. 

Sen att  bara gå upp o ner för trappor så mycket man orkar under 3-5 minuter några gånger per dag ger effekt oxå.  OM har du småbarn så lek med dem - ut o spela boll eller bara busa o lek och "jaga" dem. 

Om du gillar promenader så är promenader superbra för att öka konditionen och flåset, om du sen lägger till exempelvis dansträning - gå ut o dansa eller cykla så får du igång kroppen på en roligt och snällt sätt. 

Jag köpte mig en elcykel för snart 2 månader sen och det är nog det roligaste jag vet just nu. Jag är som ett barn - ååå måste ut o cykla. Jag är överviktig och älskar mina promenader men cyklingen är såå kul. 

Elcykeln ger god hjälp i uppförsbackarna och även att jag var otränad så orkade jag hela cykelturen. Nu har jag utökat mina turer så jag cyklar mellan 3-3,5 mil per dag - bara för att jag kan och vet att jag kan få lite extra hjälp när det trögar, vilket gör att jag bara vill cykla längre o längre. Tar med mig en flaska vatten och ett litet mellanmål, tex 1 banan eller tärnad melon. 

Elcykel är dyr och man ska läsa på om olika batterier. Man ska även åka till försäljare och provcykla så man känner skillnad på fram/bakhjulsdriven eller mittmotor-driven elcykel - de uppför sig lite olika och tyngdkänslan är lite olika. 

En stor peng att investera men om man har mindre än 1 mil till jobbet/skolan/kompisar så kommer cykeln lätt att ersätta bilen under den varma årstiden.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Zingo.s]
7/22/19, 12:01 AM
#4

Jag köpte Wii just dance och dansar två timmar och det är en rolig träningstyp.

Upp till toppen
Annons: