OM du har tv-spel hemma så finns massa roliga rörelsespel - där man dansar, bowlar, åker skidor med mera.
Sen att bara gå upp o ner för trappor så mycket man orkar under 3-5 minuter några gånger per dag ger effekt oxå. OM har du småbarn så lek med dem - ut o spela boll eller bara busa o lek och "jaga" dem.
Om du gillar promenader så är promenader superbra för att öka konditionen och flåset, om du sen lägger till exempelvis dansträning - gå ut o dansa eller cykla så får du igång kroppen på en roligt och snällt sätt.
Jag köpte mig en elcykel för snart 2 månader sen och det är nog det roligaste jag vet just nu. Jag är som ett barn - ååå måste ut o cykla. Jag är överviktig och älskar mina promenader men cyklingen är såå kul.
Elcykeln ger god hjälp i uppförsbackarna och även att jag var otränad så orkade jag hela cykelturen. Nu har jag utökat mina turer så jag cyklar mellan 3-3,5 mil per dag - bara för att jag kan och vet att jag kan få lite extra hjälp när det trögar, vilket gör att jag bara vill cykla längre o längre. Tar med mig en flaska vatten och ett litet mellanmål, tex 1 banan eller tärnad melon.
Elcykel är dyr och man ska läsa på om olika batterier. Man ska även åka till försäljare och provcykla så man känner skillnad på fram/bakhjulsdriven eller mittmotor-driven elcykel - de uppför sig lite olika och tyngdkänslan är lite olika.
En stor peng att investera men om man har mindre än 1 mil till jobbet/skolan/kompisar så kommer cykeln lätt att ersätta bilen under den varma årstiden.