Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1416 ggr
Anonym
Anonym
7/9/19, 1:29 PM

Konstigt inne i slidan

Hej.

I fredags då jag gick på toa för att bajsa var jag väldigt hård i magen, ursäkta beskrivningen men fick ut en enormt lång korv med lite hjälp. Efteråt när jag torkade mig så fickjag blod på pappret.

Men eftersom jag visste att jag ska ha mens snart  och blodet snarare verkade komma från slidan så testade jag trycka upp ett finger i mig själv då jag fortfarande satt på toaletten.

Jag kunde känna min egen livmodertapp extremt långt ner, kan inte minnas att jag gjort det tidigare så jag blev förstås livrädd!
En googling senare, shit.. Jag har livmoderframfall! Eller?
Jag har aldrig fått barn, är 28 år gammal. Är överviktig, såg att det kunde förhöja risken.
Läste vidare om att känna livmodertappen, tydligen kan man göra det lätt om man sitter ned, särskilt i samband av mens/ägglossning.. Men hur kan jag inte ha känt detta förut!

Så nu har jag känt inne i mig själv sen dess, varje dag. Kan fortfarande känna den. Mensen är slut nu, men kan fortfarande känna min livmodertapp då jag sitter på toaletten, ganska långt ner. Sitter mest och hoppas på att den ska sluta vara kännbar så jag slipper gå till gynekologen och kolla läget.

Det hade ju varit jävligt jobbigt om det är så att jag verkligen har livmoderframfall, då kan jag ju komma att behöva operera detta.

Vet inte vad jag vill, hoppas mest på att ni kloka kvinnor kan lugna ner mig lite, för jag har haft smått panik sen i fredags… :(

Annons:
Maria
7/9/19, 1:41 PM
#1

Jag gissar att du har googlat men annars kommer här en bra länk.

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/konsorgan/livmoder-och-aggstockar/framfall/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
7/12/19, 12:43 AM
#2

Livmodertappen sitter olika högt beroende på var i cykeln du är :)

Upp till toppen
Annons: