Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1527 ggr
Emirrow@utb.hoglandet.se

Mena

Hej! Jag har precis fått min mens TROR jag, det var blod i mina trosor iallfall, men jag kan inget om mens och vågar inte berätta för mamma, lite tips och råd och info skulle vara bra tack?😊

Annons:
Herveaux
7/6/19, 11:07 PM
#1

Har ni inte pratat om detta i skolan? 

Här finns bra info:
https://www.umo.se/kroppen/mens/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
7/7/19, 12:16 AM
#2

Varför vågar du inte prata med din mamma? Hon om någon vet vad du går igenom och kan vara ett fantastiskt bra stöd åt dig. Min mamma var åtminstone helt underbar. :)

Sabah
7/7/19, 8:48 AM
#3

Jag hade inte så bra relation med min mamma men hon fick komma med en binda när jag satt på toa, jag fick lite info av henne också. Förstår om man inte vill prata med sin mamma, det kan finnas vilka skäl som helst. Men numera finns det ju bra info som är lättillgänglig, Herveaux har gett en bra länk. 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Caeli
7/7/19, 9:05 AM
#4

Finns kanske någon annan du kan prata med? En äldre syster eller kusin? Din mormor eller farmor? En kompis? Behöver ju inte vara din mamma om det inte känns bra.

[Zingo.s]
7/16/19, 2:10 PM
#5

Jag var 11 år när jag fick min mens och vågade inte berätta för någon. Jag sa inget på två år tills min pappa såg blod i mina trosor som låg i tvättkorgen. Jag skämdes ihjäl.. jag ljög för mina kompisar i tre år innan jag vågade prata om det. När vi gick i sjuan skröt vi typ om att vi fått mensen, men innan skämdes jag. Jag vågade inte ens ta mammas bindor, så jag använde toapapper tills jag gick i sjuan. Blödde igenom i skolan en gång då jag inte hann lägga i nytt papper innan jag gick till bussen.

Upp till toppen
Annons: