Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2493 ggr
[EM_L]
6/25/19, 3:35 PM

Mens.... Problem

Och så min kära vän mensen som är en riktig vän. Tjoheej.

Kan börja med att skriva att jag hade den förra mensen mellan 27/05-2/06

Och nu ca två veckor senare så fick jag mens igen. Mån och tis  trodde jag bara ett det var mellanblödning. Men jag märkte att det bara för mycket mens för att det skulle kunna vara en mellanblödning…

Fick min första mens för två år sedan nu och detta med att det går två veckor mellan mensarna har hänt lite här och var dessa två år.

Och så har jag problemet att snart alla bindor jag testat viker sig eller knölar ihop sig vid rumpan. Vilket gör att varje gång jag vaknar upp kanske 9 timmar senare måste rusa in på toa och kan känna blodet rinna och vara nära att rinna ner för låren. Och detta problem uppstår bara när jag sover då jag rör mig ganska mycket i sömnen.

Jag har testat Always, Icas, Apotekets, Libresse. Och ja nattbindor och extra långa.

Men så sover jag på sidan. Jag bara hamnar så när jag rör mig i sömnen så att mensen rinner på sidan på vingarna. Då funkar Always då vingarna verkar liksom suga upp mensen lite grann.

Mensen har hållt på i en vecka och ska tydligen hålla på denna veckan också. Blir mindre och mindre dock.

Några tips?? Mensskopp är jag fortfarande osäker på att testa angående storlekarna som finns och tampong är inget alternativ.

Annons:
Maleficum
6/25/19, 3:56 PM
#1

Tycker inte du ska vara osäker att testa menskopp, de är toppen! Speciellt om man har mycket mens på natten och riskerar att läcka!

Annars kanske tygnattbinda kan vara något att testa? Föredrar tygbindor framför vanliga då de känns bekvämare, andas bättre och är stadigare (knölar sig inte lika lätt) i min erfarenhet ial. (Dock aldrig testat nattbinda då jag aldrig behövt det).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

BokDuvan
6/25/19, 4:28 PM
#2

Vet inte om det hjälper men prova byt trosor, har ett par som funkar superbra för mensen och bindorna, annars har jag märkt att de knölar sig lite. Olika material på trosorna är också olika bra, bindorna fäster sig inte så bra på ett visst par medan de kan sitta superbra på ett annat material

[EM_L]
6/25/19, 6:11 PM
#3

#2 Har  bara bomullstrosor. Men har ett par som kanske skulle kunna funka.

Annars får jag sätta ett trosskydd på sidan vid rumpan som håller fast bindan bättre.

GemTwist
6/26/19, 6:01 PM
#4

Jag slår in ett slag för menskoppen. Kör på en liten i början. Är du osäker kan du sova med binda och kopp i början. Har aldrig hört något dåligt om koppen. Du sparar pengar, miljön och kladd.

Åsa
6/27/19, 4:57 PM
#5

Jag rekommenderar Tena inkontinensskydd. De stora suger upp mycket större mängd mens än några bindor.

[EM_L]
6/27/19, 5:44 PM
#6

#5 Tack för tipset=) Ska kolla efter det nästa mens. För den börjar ta slut efter snart två veckor…

Annons:
-Aida-
6/28/19, 10:43 PM
#7

Hade också problem med att de knöla ihop och rann ur på nätterna. Använder Ica basic bindor då jag anser dom suga upp mycket mer än något annat reklam märke som always eller libresse, sen är dom mjuka och fluffiga också. Använder trosor som sitter tajtare och känner att dom håller formen bra på bindan medan jag rullar runt på nätterna än mer lössittande trosor.

[Devya]
7/2/19, 5:57 AM
#8

Men vänta lite, du fick din mens i slutet av maj och den 25 juni så fick du mens igen? Då har det väl inte gått 2 veckor emellan. Eller missar jag något nu?

[EM_L]
7/2/19, 4:18 PM
#9

#8 Jag fick min mens 27 maj fram till 2 Juni

Sedan fick jag den 15 Juni och den mensen varade tills i fredags. Alltså två veckor.

Mellan de mensarna är det två veckor.

Anonymos
8/21/19, 4:01 PM
#10

Jag har menstrosor och så har jag "vanliga" trosor. Menstrosorna är varken boxer eller string, det är "vanliga" trosor och de få gånger jag har binda tycker jag att de sitter bäst i dem… 

Annars tycker jag tampong är bäst. Tyckte det var så läskigt med menskopp att det inte var något för mig.

/Anonymos

[EM_L]
9/1/19, 1:02 PM
#11

#10 Har hört talas om dem. Men är inte sugen på att prova.

Har dock ett par boxertrosor från We Ar som finns på Cubus. Funkar bra eftersom de sitter tajt på ett skönt sätt.

Men ska tusan mig försöka dra mig till apoteket och köpa Lunette Modell 1.

Blödde igenom natten mellan fredag och lördag. Nattbindan var riktigt FULL. Tjoheej för att jag hade handduk i sängen.

S.L
9/4/19, 12:38 AM
#12

Jag har köpt bredare mer "tant trosor" dessa sitter på mig bra dom korvar sig inte och glider inte in i röven trots att jag bökar i sömnen. Köper långa nattbindor viker in flikarna och ser till att bindan sitter ordentligt som den ska innan jag går och lägger mig. Varanban mens blöder jag väldigt mycket 2 dagar och jag behöver sätra på extra binda över dden andra sover ofta på rygg just flr slippa läka i sängen. Tips är även köp madrassskydd den är som tunnare bäddmadrass enklare att tvätta och billigare att köpa ny 😉

Upp till toppen
Annons: