Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 415 ggr
flocken
6/19/19, 10:27 AM

Svamp, behandling, läka

Efter svår svampinfektion i underlivet fick jag igår diflucan 150 mg engångsdos. Efter ett dygn känns det redan mkt bättre. Kliar nästan ingenting längre, lite öm. Men inte så konstigt. Men efter denna svåra Svamp infektion är jag väldigt röd o sårig. Innan tabletten behandlades jag med pevaryl. Inte det bästa. Men när det känns som man vill klippa bort henne så provar man allt. Hur länge kan det ta innan slemhinnorna har läkt? Har vagisan hemma. Kan det vara något? Eller bara låta henne vara?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Lona
6/19/19, 10:46 AM
#1

Jag vet inte om det egentligen är det bästa men för mig hjälper det: Potatismjöl! Det lindrar klåda och "torkar upp" så att svampen får sämre fäste. Många krämer och dyl känns väl i och för sig sköna när man har "svampsprickor" i underlivet men kan samtidigt göra att svampen trivs bättre. Även om du fått meficin för svampen så kan man ju hjälpa den på traven, så att säga. Har dock för mig att jag fick någon hydrokortisonsalva, möjligen på recept, när jag hade haft en rejäl svampinfektion. Det här vet du säkert redan, men lufta, lufta, lufta! Ha underkläder som andas, är du hemma så kanske du tom kan vara utan och sitta och spreta… 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
6/19/19, 11:05 AM
#2

Potatismjöl tar jag ibland på mina exem där det blir fuktigt o irriterat. Hjälper. Cortison salva har jag hemma. Olika sorter. Även mjukgörande salva. Det känns lite som att pevarylen hjälper för stunden o sen blir det bara rödare. Lite en ond cirkel. Idag kunde jag gå ut o gå utan att det gjorde ont, skavde, kliade. Medan man innan tänkte på varje steg, fick stanna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
6/19/19, 2:35 PM
#3

Ta inte vilken kortisonsalva som helst utan en som är lämplig för underlivet!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: