Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1022 ggr
Officielle
6/10/19, 11:12 AM

Mens trots p-piller

Hej! Har en fråga angående hur jag ska göra med mins p-piller. Har hoppat över min mens två gånger och nu när jag börjat på en ny karta har jag fått mens trots att jag inte ätit sockerpiller. Tisdag är min dag med start på ny rad, jag undrar om jag ska äta sockerpiller med start imorgon och en vecka framåt, trots att jag egentligen ska äta två rader till med p-piller enligt kartan. Tänker om ett uppehåll kan göra att jag slipper ha mens fram till jag kommer till sockerpiller. Eller kan man inte sluta mitt i en karta för att sedan börja igen efter en vecka?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Devya]
6/10/19, 11:43 AM
#1

Nej, det är inte meningen att du ska börja hoppa hit å dit med pillren. Ta p-pillren som du ska göra. Sen då du ska börja med sockerpillren så ta dem då.

Om man hoppar över sockerpillren två gånger i rad så brukar mensen ändå vilja smita fram. Det har hänt mig tidigare, inget konstigt men det betyder inte att man ska börja hitta på något eget med hur man tar pillren.  Jag skulle åtminstone inte ta risken. :)

-Aida-
6/10/19, 5:47 PM
#2

Bara för att man kan skippa mensen så betyder de inte att din kropp tänker göra det, de finns de som kan hoppa och andra kan inte. Jag kan inte hoppa, jag får mens ändå och de är inget konstigt, även om du hoppat och mensen kommer ändå så ska du ändå följa kartan oavsett vad.

Upp till toppen
Annons: