Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2408 ggr
Belleochteddie
6/8/19, 1:27 AM

Eksem & stora knottror vid rakning! Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är hur mina ben ser ut efter rakar benen, jag behöver alla tips på hur man kan motverka detta! Det kliar något fruktansvärt! Jag skrubbar mig nästan alltid innan jag rakar benen, använder rena rakhyvlar och inte engångs, använder redigt med rakgel och sköljer alltid benen efteråt men börjar tappa hoppet! Och nu när det börjar bli dags för shorts och kjolar igen så är detta något som verkligen sänker självförtroendet för mig. Så snälla hjälp mig, öppen för nästan alla förslag!

Annons:
Honestyisdead
6/8/19, 7:34 AM
#1

Raka medhårs och smörj med aloe Vera efter.

ThatPie
6/8/19, 9:04 AM
#2

Jag blev också jätte knottrig tidigare och rakade medhårs i flera år. Testade nyligen både rakgel och After agave för intimrakning och det gick jätte bra! Kunde till ock med rak mothårs utan problem! Så det kan vara värt ett försök.

Belleochteddie
6/8/19, 9:07 AM
#3

#2 använder du något speciellt märke? Använder redan en rakgel men är den lite triggande för mig så överväger jag att byta!

ThatPie
6/8/19, 9:45 AM
#4

#3 RFSU, finns på apotekhjärtat. Finns säkert andra märken också som är bra, men dessa var billiga och gjorde jobbet för mig :)

Belleochteddie
6/8/19, 12:17 PM
#5

#4 får kolla in detta! Jag använder just nu märket veet tror jag det är! Men supertacksam för tipset!!

Linn Is The New
6/10/19, 2:16 AM
#6

Skippa rakhyveln helt är mitt tips. Testa på rakkräm från Veet, då slipper du raka benen. Finns även väldigt smidiga vaxremsor nuförtiden att köpa billigt. Använd återfuktande efter :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
[Devya]
6/11/19, 5:43 AM
#7

Jag har problem med helt nya och vassa rakhyvlar för då sker just det där. Jag använder en gammal rakhyvel som jag har haft i många många år och har numera inga problem med knottror och eksem. Jag ser bara till att hålla den ren. Jag kan även raka mothårs med den här eftersom den är inte för vass och förstör min hud.

Jag har därmed aldrig förstått det där med att man ska använda nya och väldigt vassa rakhyvlar för att undvika knottror och dylikt. De har varit rena rama mardrömmen för mig. Jag ryser bara av tanken att använda en helt ny rakhyvel men vet att jag måste antagligen köpa en så småningom….

Honestyisdead
6/11/19, 6:46 AM
#8

#7 en vass skär av strået medans en slö river. Man ska inte trycka så man skär i huden.

Lona
6/11/19, 7:06 AM
#9

#7, Du kanske kan "slöa till" en ny i armhålorna om du inte får för stora besvär där? Annars tror jag att du antingen trycker för hårt eller har fel vinkel på hyveln, jag har "lyckats" skära bort skinn med en vass hyvel i kombination med fel tryck/vinkel. TS, jag tyckte att Löwengrips rakolja är bra. Rätt dyr men dryg. Du hittar både den och RFSUs produkter på Apotea, förmodligen billigast där. Är det inte akut så brukar de ha rabatter med jämna mellanrum. Får jag sno tråden lite? Jag kan inte raka medhårs, även med en bra rakhyvel och gel/olja så är håren för envisa - och mothårs ger röda prickar även om det blir lindrigare med rätt produkter. Hårcreme funkar inte alls. Jag ska testa vax nu, men hur väljer man rätt märke/produkt? Hur bra funkar annars en epilator? Jaghade en för länge sedan men de har utvecklats en del sen dess, förmodar jag. Rakapparat avsedd för kroppshår? Jag har även problem med "skägg", det är inte hållbart att plocka med pincett. Vaxstrips för ansiktet har inte hjälpt (tror det var Veet). Tar vax för bikinilinjen bättre? Vad kan man annars testa? Hårcreme tar bara fjunen vilket nästan gör att de grova håren syns ännu tydligare.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Belleochteddie
6/11/19, 5:40 PM
#10

”Sno” gärna tråden!! Ju fler som kommer med tips och tricks desto gladare blir iaf jag! Fått en massa bra tips här som jag absolut ska testa! 🙌🏼

Upp till toppen
Annons: