Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1368 ggr
Silverfågel
6/4/19, 7:36 PM

Träffa Ex

Ska försöka fatta mig kort:

Mitt ex frågade om jag ville träffas, vi sågs men han sa att det är bäst om vi är vänner.

Jag tycker att han är en mer utvecklad person än mig, jag är lite mer osäker (mer än vad jag hade önskat.) Han fokuserar väldigt mycket på sin karriär och jag är lite "överallt". Jag tycker fortfarande om honom tror jag, vet inte varför eller på vilket sätt men han har alltid haft lätt för att dyka upp i mitt huvud. Tycker nog han är attraktiv. Men känner att vi förmodligen inte hade fungerat ihop pga. för olika intressen.

Efter vårt möte så har jag drömt lite om honom, att han ger sin attention till en annan tjej eller liknande och jag tror att min hjärna processerar att han går vidare. 

Nu har han frågat om jag vill träffas och då för det mer intima. Så relation är exkluderat. Tidigare har jag tänkt att om jag ska vara med någon så ska det vara att vi har ett förhållande.. men samtidigt så vill jag vara nära honom. Vill röra vid honom. 

Jag vet inte riktigt vilket beslut jag ska ta. Jag funderar på om jag ska fråga honom om vi kan mötas och prata om saken. Jag vill välja det som är bäst för mig.
Min hjärna vill "vara nära honom" och jag känner mig nyfiken. Men jag tänker att det kanske inte är så bra för mig att vara med honom, då det kanske gör att jag går några steg tillbaka i min process att komma över honom? 

En del av mig vill prova, men en annan del inte, då vi inte har något förhållande och aldrig kommer få.

Kärlekskänslor spelar ju spratt med våra hjärnor så jag skulle jättegärna ta emot era tankar och råd. Han är en snäll individ.

Tack på förhand.

Annons:
Silverfågel
6/4/19, 9:09 PM
#1

Ni/admin kan ta bort tråden om det går bra. :)

feministmamman
6/6/19, 10:22 AM
#2

Nej! Försök vara stark och inte påbörja något för det kommer definitivt såra dig och ta tid från dig som du kan lägga på någon annan, eller ännu bättre, på dig själv!

[anonnn]
6/6/19, 6:04 PM
#3

Intimitet kan väcka en del känslor. För din egen skull borde du inte låta det vara mer än vänner.

Florine
6/7/19, 12:20 PM
#4

Jag har varit i ungefär samma situation. Fortsatte att träffa mitt ex för sex. Det gjorde inget gott för oss båda eftersom känslorna blev starkare, blev mycket svårare att gå vidare och gjorde därför det hela till en ännu längre och mer smärtsam process när vi väl bestämde att vi måste sluta ses. Om det finns goda anledningar till att ni gjorde slut så - gör det inte. Men om du hoppas på en återförening och du vet att han känner samma sak så kanske… Lycka till och var rädd om ditt hjärta ❤

Bjallstal
6/10/19, 10:16 AM
#5

Det slutar sällan bra. Hade det likadant med mitt ex för massa år sedan. De vill liksom både ha kakan och äta den. Själv sitter man där och kan inte släppa taget så man aldrig riktigt får chansen. Om jag nu tolkar dig rätt.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Silverfågel
7/3/19, 9:18 AM
#6

Tack alla ❤️

Annons:
[Devya]
7/3/19, 3:20 PM
#7

Jag hoppas att du har tagit avstånd från det här eftersom det låter som om han bara vill ha lite roligt och har inga djupare känslor för dig. Då blir det ju tyvärr du som får ta största smällen då han hittar någon ny.

Försök sätt dig själv först och utsätt dig inte för någon som bara vill utnyttja dig. Du förtjänar bättre!

[Devya]
7/3/19, 3:24 PM
#8

Sen att du skriver att han är en snäll individ, det kan vara men i det här fallet tänker han bara på sig själv och försöker lägga undan skulden och säga att det inte någonsin kommer att bli någon relation och tror därmed att han får leka fritt utan skuld. Han tycks inte förstå att sådant här gör mer skada än något annat men tyvärr är det så människor fungerar, oberoende om de är snälla är inte, de sätter oftast sina egna behov först.

Silverfågel
8/18/19, 10:12 AM
#9

#7 #8 ja det känns komplicerat för jag vet inte vad han känner eller tänker och han verkar knappt veta själv. Håller med om att det är ett sätt att undvika ansvar och samtidigt få som han vill. 

Något som hjälpte mig att sluta tänka på honom lika ofta var att prova dejta andra killar. Nu längtar jag inte efter honom längre men känner mig lite förvirrad inombords så ska ligga lågt ett tag och ta allt på mina egna villkor. (Som jag alltid borde ha gjort) :)

Upp till toppen
Annons: