Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 543 ggr
kaptenhallon
2019-06-02 23:10

Orolig - Gula, tjocka flytningar

För någon dag sen märkte jag att mina flytningar blev mer och mer gula, dom är ganska mörka men inte bruna eller nåt sånt. Jag har aldrig haft det innan. Dom är också ganska tjocka i konsistensen men dom luktar inget märkvärdigt. Jag är inte sexuellt aktiv, jag har inte haft mens sen i början av januari, jag är överviktig och äter ganska onyttigt. Jag har inte ont nånstans, det kliar/svider inte, utan det är bara utseendet på flytningarna som stör mig och jag vet inte om jag borde kolla upp det eller om det kan gå över av sig självt?

Annons:
Maleficum
2019-06-02 23:24
#1

Är det bara nån enstaka dag de varit gulfärgad?

Jag får lite gulfärgad flytning vid ägglossning men det är bara enstaka dag.

Enligt 1177 så ska man söka vård om flytningen byter färg (normalt ska de vara genomskinligt/vitt men kan få en ljusgul eller brun färg i kontakt med syre) och det inte går över på tre dagar!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

kaptenhallon
2019-06-02 23:28
#2

Jag tror det kan vara inne på den tredje dagen nu, jag minns helt ärligt inte… Jag får väl kontakta gyn om det inte går över. Är i en period av extrem stress samt att jag använt trosskydd hela tiden, så jag ska börja med att sluta med det och se om det kanske hjälper något.

[TheSquirrel]
2019-06-03 16:23
#3

Om du inte har några andra besvär så avvakta några dagar. Mina flytningar brukar kunna variera lite i färg och konsistens under menscykeln. Ibland är de lite tjockare och gulaktiga, ibland tunna och genomskinliga.

Upp till toppen
Annons: