Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1798 ggr
Anonym
Anonym
5/26/19, 10:13 PM

Förlåta otrohet? (räknas det som otrohet?)

Jag hade världens ärligaste man trodde jag älskade honom mer än allt

efter ett och ett halvt år av att säga vi älskar varandra och hur hemskt otrohet är hittade jag honom på inte en dejtingsida utan det var minst fyra sidor. Han hade det som ursäkt att han bara sökte vänner.. och att det var en sida för både vänskap och dejting (vilket alla sidor var men dem fokuserade bara på dejting och namnen på sidorna hade dejting i adressen) han angav sig också som singel.

Jag kom över det, sedan kom nästa smäll när han gick igenom sin laptop kom en bild på en lättklädd tjej upp och jag frågade vem det var för det stod något konstigt på en lapp.. då erkände han att han vart på BDSM sidor också.. och hade en fetish om att skänka tjejer pengar. Och att dem nedvärdera honom. Inte nog med hur det såra mig, så hade han mage att säga jag överreagera att det bara är som "porr" men för mig är det otrohet, vad tycker ni? 

vill höra andras åsikter, han har mest sannolikt inte träffat någon.. men han har någon skum fetish och han verkar inte kunna söka andra människors uppmärksamhet,  är så sårad.. orkar inte detta.

Annons:
Anonym
Anonym
5/26/19, 10:14 PM
#1

verkar inte kunna låta bli att söka andra människor uppmärksamhet* skulle det stå i slutet.

Russinlimpa
5/26/19, 10:19 PM
#2

Visst att personer tänder på olika saker men tycker ju isåfall han kunde sagt något direkt och inte låtit dig "hitta" det. Jag hade inte förlåtit det, tycker inte det är okej att söka uppmärksamhet av andra än sin partner. Inte heller att dölja saker, vem vet vad mer som finns undan gömt då.

Anonym
Anonym
5/26/19, 10:23 PM
#3

#2 Ja jag tycker inte det är OK att vara på bdsmsidor /dejtingsidor och söka uppmärksamhet, eller ha en fetish vid sidan av en seriös relation där han aldrig nämnt något till mig…. vi hade klara kort om vad som var OK han var extremt restriktiv till vad jag var "tillåten" att göra.. antar det är därför jag också är extra sårad. 

relationer bygger på tillit och mitt tillit är borta..

Anonym
Anonym
5/26/19, 10:23 PM
#4

#2 samtidigt känner jag mig smått dramatisk.. eftersom han aldrig träffa någon. Men för mig räcker det lite hur han inte bryr sig om hur ledsen jag blir av det hur nonchalant han ser på det.

Honestyisdead
5/26/19, 10:33 PM
#5

Jag hade inte kunnat acceptera att min partner var aktiv på sådana sidor av den anledningen.

OlgaMaria
5/29/19, 12:02 PM
#6

#4 Hans nonchalans visar ju att ni har olika värderingar och han är långt ifrån att sluta med det han gör. Det verkar vara stor risk att han fortsätter skada din tillit och att han fortsätter göra saker som du inte är bekväm med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
-Aida-
5/30/19, 4:28 PM
#7

Han värderar inte erat förhållande isåfall anser jag, själv hade jag inte förlåtit detta men jag tror inte på att ge andra chanser pga tilliten inte räcker till.

powerade
6/1/19, 7:59 PM
#8

Att förlåta o ge en andra chans tycker jag beror mycket på varför man gjort och hur man hanterar det sen. Sen är ju den största grejen vad du egentligen känner. Vi kan inte säga att du ska göra si eller så. Men i detta fall hade inte jag förlåtit då han verkar tycka det är okej och kommer fortsätta:/

[EM_L]
6/1/19, 9:35 PM
#9

För min del så beror det på.

Om det är något ytterst lite som killen eller tjejen verkligen ångrar och mår dåligt över att ha gjort. Så hade jag gett EN chans.

Men om det är fall liknande detta. Otrohet att man träffar någon bakom ryggen på sin partner.  Så hade jag inte förlåtit det en sekund.

Upp till toppen
Annons: