Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 954 ggr
michellemini07
2019-05-15 12:56

vill ha mens??!!

Jag har velat ha mens i 4 vekor, jag har fått flytningar och jag väger över 50kg? vad ska jag göra?? min kompis fick mens för några dagar sedan och jag är sååå  avensjuk på henne! jag har fått visa tecken att den ska komma, jag har fått ordentliga hormoner och är sötsugen, men den kommer fortfarande inte?? plss helpp jag vill ha min mens!!

Annons:
PuffeSnutt
2019-05-15 13:12
#1

Det går olika snabbt för alla. Jag gissar att du inte fått den innan? Mensen kan börja för vissa när de är 10 och vissa när de är 16. Det är olika för alla. Stressa inte. Den kommer säkert snart. 

Sen är det inte säkert att du kommer ha regelbunden mens direkt.

Äta, Sova, Netflix<3

Fridaaaa
2019-05-15 13:21
#2

Varför vill du ha mens?

Din vikt har ingen betydelse.
Mensen kommer när den kommer, olika från person till person. Flytningar behöver inte vara kopplat till mens

Hur vet du att du fått massa hormoner?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Livingthelife
2019-05-15 16:06
#3

Jag som fick min när jag var 10 önskar att jag fick den senare faktiskt. Nu som vuxen vill jag inte ha den 😑

Linn Is The New
2019-05-15 16:20
#4

Var precis likadan när jag var runt 13 år, jag ville såå gärna ha mens. Och som i julklapp det året fick jag det! Ångrar att jag bad om den idag, mens är bara besvärligt. Passa på att leva utan den, för sen när den kommer ställer den gärna till problem ;)

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Devya]
2019-05-16 05:50
#5

Ojj, du hinner nog bli less på den efter en stund eftersom det där eländet måste man dra på i alltför många år.

Jag har aldrig någonsin förstått varför vissa längtar efter att få blöda ett par dagar i månaden. Det luktar, det är kladdigt och tamponger och dylikt är inte riktigt lätt att komma underfund med i början.

Jag var tydligen smart nog att aldrig längta efter något sånt då jag var tonåring. Tack och lov för det för då den kom var det inte kul då jag fick en otrolig smärtsam menssmärta varje gång jag fick mens. Jag hoppas dock att du slipper den biten för det var en mardröm. Att föda barn var ingenting jämfört med den smärta kan jag idag säga efter att ha faktiskt fött barn förra året.=p

Nu vill jag förstås inte avskräcka dig. Man vänjer sig ju med tiden då det inte finns så mycket annat att göra. Dessutom är det ju oftast ett tecken på att ens kropp fungerar som den ska. Så försöker jag se på saken så det inte blir för tungt! 😃

[EM_L]
2019-05-17 21:35
#6

#5 Jag fattar inte heller varför vissa längtar efter att få blöda ett par dagar i månaden.

Liksom för mig så stannar livet till andra och tredje dagen under min lingonvecka. Kan inte ha idrott då jag blöder tillräckligt för att inte våga och blöder igenom.

--

Ts: Din mens kommer när den kommer, det finns inget sätt att påskynda processen. Själv tyckte jag de två första månaderna jag fick min mens att det var jättekul. Men sedan blev jag less och ännu mer less när jag började blöda som mest under dag 2 och 3. Det är seriöst inte kul, du kan inte bada som du vill på sommaren och slippa ha tampong som man måste dra ur direkt badat och så är den halvtorr och så kan man inte använda tampong  på två dagar för att det gör tillräckligt ont för att man inte ska vilja stoppa in någon ny tampong.

Eller vara rädd för att blöda igenom på lakan…

Njut av tiden innan din första mens!

Annons:
Surpan
2019-05-20 08:46
#7

Jag tror inte det hjälper att ni säger till TS att hon ska vara glad att hon inte fått den ännu. Det sa mina vänner till mig när jag var sist i kompisgruppen att få mens. Det förstärker bara känslan av utanförskap och låter lite som "vi vet något som inte du vet". Lite nedlåtande. TS vet nog vad mens innebär och hur det funkar, men vill ändå ha det och känna sig normal och vuxen. Kunna följa med i pratet med kompisarna utan att känna sig utanför. Ts, det kan vara tråkigt nu men egentligen är det bara att vänta. Jag lovar dig att om 10 år kommer det i te spela någon roll när du fick mens, även om du är sist av alla. :) kanske kan du under tiden du väntat spara lite pengar till en vuxenpresent till dig själv när du sen får mens? Då kanske det känns roligare om det tar lite längre tid innan mensen kommer. :)

/Surpan

Upp till toppen
Annons: