Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 740 ggr
[EM_L]
5/13/19, 6:42 PM

M-kopp. Vilken är bäst?

Ja ni

Har äntligen bestämt mig för en kopp. Men problemet är att det är så dyrt och att jag helst köper från butik som ex Apoteket. Det Apoteket jag besökte idag hade bara MeLuna Classic och inte någon annan sort.

Vejar hej och vilt mellan MeLuna Classic(Med ring) och Lunette just nu och Monthy Cup.

Och skulle vilja prova Monthly, men är ingen fan av att beställa från nätet då jag aldrig gjort det innan.

Någon som sett MonthlyCup på apoteket i butik?

Vilken av dessa tre nedan anser ni vara mest värt att prova och som inte är svår att få ut och in.

Annons:
thistletoe
5/13/19, 8:24 PM
#1

Monthly cup brukar finnas på större Ica butiker (typ supermarket). Jag är nöjd med dem. Fördelen om du beställer monthly cup är dock att du får storleksgaranti, vilket innebär att du kan byta storlek gratis om den du beställer inte passar. Huruvida den är lätt/svår att få in beror helt på hur du ser ut och vilken vana du har.

Livingthelife
5/13/19, 8:37 PM
#2

Jag är inne på min andra kopp nu med lunette och är jättenöjd. Vissa butiker kan ha monthly cup inne till försäljning och de har ju även storleksgaranti de som driver märket :)

Silver83
5/14/19, 2:55 PM
#3

#0 Har sett Monthly cup i Ullared om du har nära dit. 

Där gäller nog inte storleksgarantin dock.

iFokus
5/17/19, 3:26 PM
#4

Gaara har lagt till följande förslag:

  • LadyCup
Gaara
5/17/19, 3:28 PM
#5

Jag använder Ladycup och älskar den. Det är dock den enda menskopp jag haft och den kan nog bara köpas online.

[EM_L]
5/17/19, 9:22 PM
#6

Blir MeLuna Classic Medium. Lär ju funka.

Annons:
[EM_L]
5/17/19, 9:25 PM
#7

Och jag såg den på Apoteket och undrade, tusan. Så liten… Classic då.

Men man kan tänka på att en menskopp rymmer mer än en tampong. I alla fall den jag sågXD

powerade
6/1/19, 7:56 PM
#8

Har lunette och är nöjd med min. Kommer absolut köpa en likadan igen.

Upp till toppen
Annons: