Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 773 ggr
Anonym
Anonym
5/9/19, 1:26 PM

Förstört självförtroende - mindre bilolycka

Så nu råkade jag ut för en liten olycka med min bil då jag skulle parkera inne på vår lilla parkeringsruta. Det här är andra gången på 3 år som jag råkar ut en jättelöjlig olycka men lyckades den här gången även få punka så det går inte att köra till jobbet imorgon med den bilen.

Kanske folk har rätt, de flesta kvinnor suger på att köra. De orden surrar på i mitt huvud och jag känner mig så värdelös. Jag vill aldrig köra bil igen och jag fick så himla ont i huvudet efter hela den här grejen att jag vill bara spy. Adrenalinet kickade tydligen in lite väl mycket.

Mitt självförtroende existerar inte ens längre. Det har sakta men säkert försvunnit helt och hållet. Jag litar inte på mig själv längre. Jag vill även säga upp mig för jag känner att jag borde inte köra till jobbet igen och utsätta andra för faror.

Jag kan inte hjälpa det men jag får otroligt mörka tankar då jag misslyckas med något. Det kan ta flera månader innan jag tar mig förbi en sådan här sak (att jag inte längre tänker på det varje timme) och även efteråt  förblir jag "skadad" för alltid.  Jag kan inte låta bli att känna mig som waste of space och att jag inte borde finnas längre på den här jorden. Varför blir jag i princip självmordsbenägen då jag har gjort ett misstag? Är det någon annan som får sådana här tankar och känslor? Hur får man stopp på det? Jag orkar snart inte mer för det drar ner helt och hållet på min mentala hälsa för var gång något dåligt händer. Kanske lösningen är att sluta köra bil och inte gå utanför huset mera, så jag slipper dessa hemska känslor och tankar. Mindre risk för urlöjliga olyckor om jag låser in mig här hemma.🤐

Annons:
Herveaux
5/9/19, 2:12 PM
#1

Tycker du ska vända dig till en kurator eller övriga psykiatrin för att få hjälp med här, så här ska du ju inte behöva känna för att något skiter sig. 🤗

Kom ihåg att det aldrig är ett misslyckande att be om hjälp.
Tvärtom tycker jag det är ett tecken på mod och styrka.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[TheSquirrel]
5/9/19, 6:59 PM
#2

Försök att snarare tänka på vilket tur du haft som inte varit med om några större olyckor! Själv lyckades jag krocka med ett träd. Hela förarsidan var totalt intryckt på bilen. Fattar inte än idag hur jag klarade mig.

Galenidjur
5/10/19, 10:27 AM
#3

Kvinnor är de som är bäst på att köra  bil! De flesta olyckor orsakas faktiskt av män, 

Jag förstår att det kan vara jobbigt att misslyckas, så känner jag också, även om det är något jättelitet man misslyckas med, men tänk på det såhär. Att köra bil är faktiskt väldigt svårt.  Det är såååå många saker man måste ha i huvudet samtidigt att det inte är så konstigt att man missar något ibland. Det är bara så.  Mår man dessutom dåligt , vilket du verkar göra, är det dessutom ÄNNU svårare att köra bil då hjärnan redan är upptagen med dåliga tankar. 

Jag håller helt med det #2 säger. Försök se det ljusa i situationen. Du lever, du är inte skadad, bilen blev inte totalkvaddad. Allt är ok!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: