Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 1520 ggr
SegerSims
5/5/19, 10:02 PM

Klimakteriet eller Gravid?

Nu hoppas jag då på klimakteriet då jag verkligen inte vill ha ett barn till. Jag har länge misstänkt att jag har gått in i klimakteriet då jag har svettats väldigt mycket. Speciellt på nätterna innan mensen startar. Och mensen har blivit så mycket rikligare och gyn sa att det var kopparspiralen som orsakade det och den togs ut för ca 2 år sedan. Men jag märkte ingen skillnad på mensen utan den var lika riklig som innan. 

För 2 veckor sedan kom typ en pytteskvätt mens som bara krävde en liten tampong tills igår då det skedde samma sak igen. Har inte varit med om detta innan. Nu använder vi kondom som skydd men man kan ju inte låta bli att fundera på om man är gravid igen. Dock känner jag mig inte gravid då jag känt det direkt de andra gångerna i brösten. Och har inga sådana känningar nu. Nu är minstingen 15 år och jag är 48 i år så ett barn till  känner jag att jag gärna avstår ifrån. Så vad säger ni ? Kan mensen vara så här nu i klimakteriet? Att det är på väg bort helt? Har funderat på att köpa både graviditetstest och ett Quick test för klimakteriet på Apoteket hjärtat. Men skulle vilja höra era tankar om det hela först. :)

Annons:
[Devya]
5/5/19, 10:20 PM
#1

Du kan befinna dig i klimakteriet men mensen kan hoppa lite hursomhelst i många år till innan den försvinner helt och hållet. Så var det åtminstone för min mamma. Jag tror det tog sammanlagt 5 år för min mamma innan mensen försvann för gott. Du kan förstås likaväl blivit gravid. Ta ett gravtest om du är orolig. :)

[Devya]
5/7/19, 2:20 PM
#3

Hur har det gått?

Kom ihåg att de där testerna för klimakteriet brukar inte stämma. Jag gjorde själv ett sådant test som visade helt klart positivt! Då läkaren själv tog blodprov och dylikt så visade det att jag var långt ifrån klimakteriet. Så det är något att hålla i åtanke!

SegerSims
5/9/19, 10:00 PM
#4

Jag köpte ett graviditets test idag så imorgon ska jag göra det. Läste just instruktionerna att om man är i klimakteriet så kan det visa falskt gravid. Så det känns inte så kul. Men jag får hoppas på att det inte visar fel med inte gravid. Dock står det bara om falskt gravid. Så imorgon vet jag något i alla fall. Ja hur det är går kanske jag borde göra ett besök till gyn. Tyvärr finns det ju roligare saker att göra istället. Har även fått tid för mammografi nu så det är väl lika bra att kolla upp mig helt och hållet. :)

[Forest]
5/13/19, 6:41 PM
#5

4 hur gick det med testet?

Upp till toppen
Annons: