Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1324 ggr
Vash
5/2/19, 8:21 PM

Vilket namn ska jag välja i andranamn?

Jag heter Vanessa och har eventuellt tänkt lägga till ett andranamn då jag inte har något. Det känns som att dem flesta har ett, och då kanske det vore trevligt om jag också hade ett andranamn. Det blir dock inget släktnamn eftersom inget släktnamn riktigt passar som andranamn till mitt förnamn Vanessa. Jag vet att man kan ha fler än ett andranamn, men eftersom Vanessa är ett ganska långt namn kändes det som att ett kanske räcker.

Annons:
Honestyisdead
5/2/19, 8:31 PM
#1

Jag har aldr8g förstått varför jag har ett andra namn. Så jag röstade för att du inte behöver något.

Lona
5/2/19, 9:06 PM
#2

Är det något som till 100% känns rätt så gå på det - men då hade du nog inte startat tråden… Om du inte har något specifikt namn som du har anknytning till så skippa det. Hur långt är ditt efternamn? "Vanessa" är ju rätt långt, att dessutom ha ett långt andranamn + efternamn kan bli rätt mastigt, liksom.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
5/2/19, 9:12 PM
#3

Jag har fyra namn och ett efternamn. 

Tänk typ: Karin Amanda Jessica Lovisa Andersson.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sp0ngeb0b
5/2/19, 10:38 PM
#4

Jag tycker Vanessa Josefine klingar bäst, men det är ju så klart helt upp till dig. Välj det som du trivs bäst med och som du känner dig bekväm med.

Vash
5/2/19, 10:40 PM
#5

#2 Har just nu ett kort brittiskt efternamn men har tänkt byta till ett svenskt, oklart vilket dock. Jag tycker absolut om namnet Alexandra mest av dessa namn, men var osäker om det ser fint ut att ha 2 så långa namn efter varandra. Jag har en viss anknytning till Alexandra. När jag bytte juridiskt kön och juridiskt namnbyte valde jag mellan Vanessa och just Alexandra, så en viss koppling finns det. Men det är inget släktnamn eller så, min bror heter dock Alexander i andranamn så vore lite coolt att jag då skulle heta Alexandra i andranamn.

Sindri
5/3/19, 12:12 AM
#6

Varför Alexandra passar bra till Vanessa är för att de båda har tre stavelser och slutar på a. Så Isabella, Josefina, Karolina, Christina, Amanda. Amalia (fyra stavelser dock) etc skulle också passa. Oftast är ju andra- och tredjenamn efter någon släkting så hittar du något sånt namn är det ju kul. Men att passa ihop med din bror låter också väldigt fint.

Annons:
Vash
5/3/19, 6:32 AM
#7

#6 Då blir det nog definitivt Alexandra eftersom jag gillar det namnet mest av mina förslag. Isabelle heter en släkting i förnamn men det är ingen jag har någon kontakt med alls egentligen, Isabella vore dock bättre isåfall. Men det kanske blir lite långt med Vanessa Alexandra Isabella?

Vash
5/3/19, 9:48 AM
#8

Update : Jag har nu ansökt om att lägga till andranamnet Alexandra.

[Forest]
5/3/19, 8:45 PM
#9

Sonen har 2 efternamn men alla säger fel i vården/tandläkaren så dom ropar efter Lars 😬 Samma för mig Jenny 50% chans på mig ändå lyckas alla ropa fel även när man bokat hotellrum så blir det fel så lärt mig nämna hela mitt namn 😁 Jag röta på Isabelle men utan E så Isabell trixa inte till det som vissa ville göra som 14-is med Izabelle. 😂

Stallmima
5/7/19, 8:25 PM
#10

Tyckte Vanessa Josefin var fint, så kulle skippa e;et på slutet  👍

serenas
5/8/19, 8:49 PM
#11

Vanessa Isabella Alexandra är ett förslag så hedrar du din bror

Upp till toppen
Annons: