Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1008 ggr
Anonym44
4/18/19, 10:11 AM

Hjälp? Svamp? Eller vad?

Okej vet inte ifall jag passar på denna tråd men jag har ju ett kvinnligt kön. Jag är 13 och har haft en hel del problem. Jag sover alltid med underkläder och pyjamasbyxor. Jag har knappt någon koll på vad alla delar av de kvinnliga könet heter och så eller om man ens det finns namn på det. Men Jg började få flytningar för ett halvår sedan ungefär men nu de senaste dagarna/ veckorna har jag knappt haft något. Men det har även blivit helt vitt där flytningarna typ kommer ifrån. Någon slags krans hette det visst. Ni ser jag är helt okunnig. Saken är den att den är vit helt plötsligt och lite skrynklig typ. Inte för jag kollar mig så ofta där nere men den ser inte ut som normalt. Är det att jag växer eller är det Svamp? Jag märker annars inget av det. Förlåt för det flummiga inlägget men jag är lite okunnig och vill verkligen ha svar.

Annons:
Honestyisdead
4/18/19, 12:26 PM
#1

Låter som torkad flytning. Svamp kliar och ger rodnad. Vill tipsa dig om att läsa på om ditt underliv. Är bra att ja koll.

[rumelle]
4/20/19, 10:21 PM
#2

Känner du till sidan ungdomar.se? Där kan du få svar på dina frågor från utbildade personer och det finns även forum där du kan diskutera med andra ungdomar. 

Annars skulle jag säga att flytningar kan variera i utseende och konsistens. Ibland är de vattniga och nästan genomskinliga, ibland tjocka, sega och vita. Om du inte känner någon klåda eller irritation på något vis därnere så är det mest störst sannolikhet normalt. Om du är orolig så kan du prata med någon på ungdomsmottagningen. Det är jättebra att vilja veta mer om sin kropp och de förändringar man går igenom innan man blir vuxen.

Upp till toppen
Annons: