Annons:
Etikettsexualitet
Läst 981 ggr
Anonym
Anonym
4/14/19, 3:29 PM

Stress & sexlust?

Jag har ett litet bekymmer. Sedan jag var yngre, låt säga sedan jag i princip flyttade hemifrån, har jag inte haft någon sexlust. Eller jo, kroppsligt har jag väl det, men ändå inte känt den där lusten i huvudet… Jag får väldigt svårt att koncentrera mig på att bara tänka sex.. Jag får ofta andra tankar i huvudet när jag försöker. Ibland kan detta hända även när jag har sex vilket är jobbigt då det pang bom bara vänder och lusten försvinner. 

Jag har pratat med barnmorska om mina problem och det verkar som att jag har problem med stressen… Och ja, jag har levt ett stressigt liv, med ganska mycket oro.. Jag har tidigare skyllt på p-piller men i & med att jag slutat med dem sedan nästan ett år tillbaka och fortfarande inte känner lusten tror jag att det kan bero på annat.. 

Såååå.. Till min fråga! Hur gör ni för att stänga ute alla andra tankar och fokusera på sex? Vet att jag under mina tonår kunde tänka på vad som vad gällde sex och bli oerhört upphetsad. 

Jag och min partner har provat p-film, vibratorer och liknande men jag tror först och främst att det är stressen! 
Vad gör jag?

Annons:
Livingthelife
4/14/19, 3:35 PM
#1

Låter som att ni skulle behöva fokusera på avslappning först och främst för att få bort ev stress och sedan ta det där ifrån. Tänk er en sensuell kväll med jordgubbar, choklad och olja för avslappning och för lusten 😁 sen bara experimentera och fokusera inte på att det ska bli just sex!

Lona
4/15/19, 3:33 PM
#2

#1, har bra förslag, ni kanske tom ska bestämma er för att INTE ha sex utan vara lite sensuella med smekningar mm som inte ska leda till att ni ligger med varandra? Att bara ha närhet och ömhet? Jag tror att man, i synnerhet när det gäller sex, verkligen kan trassla till det mentalt och lägga krokben för sig själv. Försök att njuta här och nu, lite mindfullness men utan tankar på sex? (Jag förutsätter att du har känslor för din partner och VILL ha sex med honom, annars är det ju lite kört.) Sen behöver du förmodligen se över din vardag, hur kan du lätta på din stress där? Tänk igenom VAD du blir stressad av och om det går att lösa på annat sätt. Du skriver inte hur gammal du är nu, men det kan vara så att när man är i tonåren/början på 20-årsåldern så har man ofta himlastormande känslor. Det kan ta lite tid att "landa" och ha lika starka känslor på ett mer…"vuxet" sätt eller hur man nu ska uttrycka det.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: